Årets andra fempoängare!

M Train av Patti Smith


M Train - Patty SmithJag har inte läst något av Patti Smith tidigare men blev fängslad av hennes musik en kväll när jag lyssnade runt på Spotify. Ganska lägligt släpptes även M Train och lyckan var fullkomlig när jag fick den i födelsedagspresent. Sen har den legat i hyllan ett tag…

M Train är inte linjär för fem öre. Vi följer med Patti och hennes tankar från café till café. Hon kan inte leva utan sitt kaffe och hon jobbar bra vid ett cafébord. Hon berättar som resor hon har gjort och tal som hon har hållit. Hon är gravt beroende av deckarserier på TV:n, Wallander är en favorit men The Killing är en serie hon återkommer till ofta i boken.

Jag gillar att följa med i hennes tankar, det är en bergochdalbana som ger mig mycket. Jag funderar, planerar och blir sugen på kaffe. Att Patti Smith kan skriva, det visste väl alla redan, i varje fall alla som har hört hennes musik.


Rekommenderas för: Musikälskare, kaffeälskare eller globetrotters

5/5 Kajsa Ankor
Betyg 5


 

 

En reaktion på ”Årets andra fempoängare!

  1. Pingback: Månadens bästa bok: Januari – Kajsas bokblogg

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.