Julläsning 15-16: Resultat

Jag har ju deltagit i Mias roliga läsmaraton: Julläsning 15-16 och det är dags att redovisa resultatet. Jag har läst väldigt mycket. Vissa dagar blev det inget och vissa dagar blev det uppemot 5- 6 böcker. Det är härligt att vara inne i ett lässtim där sidorna bara flyger förbi.

Sammanlagt har jag läst ut 39 böcker. Det sammanlagda sidantalet är 9208 sidor. Det blir ungefär 400 sidor per dag.

Vad jag har läst tänkte jag illustrera i den här bilden. Under den skriver jag lite om de bästa och sämsta böckerna jag läst under perioden.

Kollage 1 Kollage 2 Kollage 3 Kollage 4


Tre bästa böckerna

By Light We Knew Our Names av Anna Valente – En underbar novellsamling där magisk realism sprudlar över sidorna och det dialoglösa språket får en nästan att gråta.

M Train av Patti Smith – Tankeväckande bok utan linjär handling skriven av en väldigt intressant kvinna som behärskar språket mycket bra.

Y: The Last Man Book One av Brian K. Vaughan – Snyggt tecknad och med en handling som fångar ens intresse. Serieåret började bra!


Tre sämsta böckerna

Playground av Lars Kepler – Förra årets största besvikelse! Handlingen var kaosartad och gjorde mig mest förvirrad.

The Watchmaker of Filigree Street av Natasha Pulley – Grammatiskt var den här boken katastrof. Dessutom saknade handlingen, ja, handling.

Watership Down av Richard Adams – Boken som fick mig att ogilla kaniner. Nej, tack!


Kontakt: kajsasbokblogg@gmail.com

12 thoughts on “Julläsning 15-16: Resultat

  1. Liza januari 15, 2016 / 12:35 f m

    Wow så imponerande ! Bra jobbat🙂 by light we knew our names blir jag så sugen på efter allt gott du skrivit om den !🙂

    • ladywindermere83 januari 17, 2016 / 2:37 e m

      Tack! Gillar du den typen av språk och magisk realism så tveka inte!

  2. Lena januari 15, 2016 / 1:57 e m

    Ojsan, det var otroligt mycket.

    • ladywindermere83 januari 17, 2016 / 2:38 e m

      Nja, inte så mycket för att vara mig i en läsperiod.

  3. [Anna] januari 15, 2016 / 2:53 e m

    Shit helt sjukt många böcker du hann med!!🙂

    • ladywindermere83 januari 17, 2016 / 2:38 e m

      Ja, nästan 40 stycken. Grämer mig lite över att jag inte hann läsa ut den sista.🙂

  4. Marie Eggimann januari 15, 2016 / 9:26 e m

    Ja jag är verkligen imponerad, det var fantastiskt.

  5. Anna januari 23, 2016 / 7:27 e m

    Verkligen bra jobbat!🙂 Härligt att vara i läsflyt!

Kommentera

