En smakebit på søndag: De samvetslösa – C.J. Box

Smakebit på söndagFörkylningen som jag var så lycklig över att slippa kom tillbaka med förnyad kraft efter endast en dag på jobbet. Höjden av otur, kanske? Den här gången orkade jag inte läsa något överhuvudtaget och jag är oerhört less på att sitta hemma. Kul att delta i en smakbit i varje fall!

Denna söndagssmakbit kommer från boken De samvetslösa av C.J. Box. Det är en av böckerna som jag rensade ur bokhyllan i julas men som jag ändå tänkte ge en chans innan jag skänker den vidare till någon annan thrillerintresserad. Boken handlar om två barn som blir vittne till en brutal avrättning. Bödlarna, tre män med kontakter i den lokala sheriffmyndigheten, ger sig ut på en sanktionerad jakt på de försvunna barnen som gömmer sig någonstans i den täta Idaho-skogen. Smakbiten kommer från sidan 15 i pocketutgåvan och beskriver hur barnen just sett mannen bli mördad.

Kika in hos Mari du också och dela med dig av en smakbit!

De samvetslösa - C.J. BoxAnnie höll andan, och hjärtat tycktes fara upp i halsgropen och kväva henne. Hon kände en häftig smärta i armen, och för en sekund trodde hon att en förlupen kula hade träffat henne, men när hon tittade ner såg hon att det var Williams tvåhandsgrepp. Han hade också sett vad som hände på campingplatsen. Det var inte som på TV eller på bio, där ett enda skott var en bedövande explosion och den skjutne kastades bakåt, död, med blodet forsande genom kläderna. Det här vara bara pang-pang-pang, som en serie smällare. Hon kunde inte tro vad som just hade hänt, kunde inte tro att det inte var ett practical joke eller ett skämt eller inbillning.

32 thoughts on “En smakebit på søndag: De samvetslösa – C.J. Box

  1. A ROOM OF MY OWN januari 17, 2016 / 4:26 e m

    tack för smakebiten! lite väl spännande med små barn inblandade. känner inte till författaren

    • ladywindermere83 januari 17, 2016 / 4:28 e m

      Ja, det är lite extra obehagligt när barn är involverade. Jag kände inte till författaren innan jag heller. Tror det är ett fynd från en second hand-butik där baksidan intresserade mig.🙂

  2. Monika januari 17, 2016 / 5:12 e m

    Den här författarens böcker har jag råkat på i en del olika sammanhang, mestadels i bokhandlar och liknande. Har varit så sugen på att köpa, men varje gång har jag läst någon sågning så det har aldrig blivit av🙂

    • ladywindermere83 januari 17, 2016 / 5:14 e m

      Jag har inte riktigt kommit in i boken än så kan varken säga bu eller bä än. Men jag återkommer!🙂

  3. Bokpool januari 17, 2016 / 6:33 e m

    Tack för smakbiten som låter spännande.

  4. bokdamen januari 17, 2016 / 6:52 e m

    Tack för smakbiten! Om jag minns rätt så hade jag med författaren på en tidigare Boktolva, men har det har inte blivit av att läsa. Blir intressant att höra vad du tycker om den sen.🙂

    • ladywindermere83 januari 17, 2016 / 6:55 e m

      Jag har hunnit en 60 sidor in och är inte överförtjust. En kvinna i boken beskrivs med ett överbett som män brukar gilla…

  5. Lottens Bokblogg januari 17, 2016 / 8:03 e m

    Tack för smakbiten!
    Och krya på dig – så trist att få tillbaka förkylningen.

    • ladywindermere83 januari 17, 2016 / 8:28 e m

      Tack för omtanken! Det var den där Sundsvallsluften som ställde till det…😉

    • ladywindermere83 januari 17, 2016 / 8:29 e m

      Jo, den lyckades locka mig till köp i varje fall. 🙂

  6. Robert W januari 17, 2016 / 10:04 e m

    Intressant. Tack för smakbiten!

  7. Inger Johanne Elsrud januari 17, 2016 / 10:40 e m

    Spennende smakebit!🙂

  8. astridterese januari 18, 2016 / 10:26 f m

    Håper du føler deg bedre nå! Når man er så dårlig at man ikke orker lese så er man også ganske dårlig🙂 Ha en fin uke!

  9. Birthe januari 18, 2016 / 10:40 f m

    Virker som en spennende bok, takk for smakebiten🙂

Kommentera

