Månadens bästa bok: Januari

Månadens bästa bok 2016

Jag har läst inte mindre än 7 böcker i år som fått fullt betyg av mig. En riktigt bra månad alltså! Det gör ju dock det hela svårare när man ska välja månadens bästa bok till utmaningen som ordnas i Mias Bokhörna. Det står mellan:

Månadens bästa bok - Januari

Den bok som jag funderar mest över trots att det var flera veckor sen jag läste den är M Train av Patti Smith. Det vackra språket och möjligheten att få vara en del av hennes hjärna gör denna bok till något extra. Här kan ni läsa min recension av boken och här kommer jag samla resterande månaders bästa böcker.

6 thoughts on “Månadens bästa bok: Januari

  1. Monika februari 3, 2016 / 7:43 f m

    Oj, sju fullpoängare på en månad?! Så många har jag inte ens på ett år😦

  2. Nilmas Bokhylla februari 3, 2016 / 9:44 f m

    Oj, det var inte dåligt! Jag är lite sugen på Riordans serie faktiskt men läser den på svenska när den kommer i så fall.

    Psst, sista deltävlingen ligger nu uppe och har du inte deltagit i alla och/eller vill ändra dina svar så har du till 23.59 på dig innan poängen räknas ihop. Lycka till!

  3. Marie Eggimann februari 8, 2016 / 12:33 e m

    Wow det var många, Mr Train är verkligen inte en bok jag skulle välja att läsa. Men nu får vi se.

    • ladywindermere83 februari 13, 2016 / 11:56 f m

      Ja, det är inte bok som passar alla… Den är lite speciell.🙂

Kommentera

