Bokbloggsjerka 23 – 26 augusti: Kärt barn har många namn?

BokbloggsjerkaVeckans bokbloggsjerka är i full gång hos Annikas litteratur- och kulturblogg. Denna vecka vill hon veta svaret på denna fråga:

Finns det någon karaktär som bär upp sitt namn exceptionellt bra?

Namn brukar jag sällan reflektera över när jag läser en bok. En bokserie som jag direkt tänkte på var Harry Potter av J K Rowling. Jag har egentligen inget konkret exempel på en Harry Potter-karaktär men alla namn känns genomtänkta och väldigt välanpassade till karaktären.

Ett konkret exempel på en karaktär med ett bra namn är polisaspiranten Kajsa Nordin i PRÄSTENS LILLA FLICKA av Susan Casserfelt. Den enkla anledningen till att jag gillar är tack vare mitt eget namn: Kajsa Nordin. En längre berättelse om detta sammanträffande kan ni läsa i min recension.

Ni har några dagar till på er att vara med i tävlingen om två hemliga bokpaket. Klicka här och här.

14 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 23 – 26 augusti: Kärt barn har många namn?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.