Tävlingsutmaning #1

Kaosartat?

Varje rad med bokstäver är en boktitel bestående av två eller flera ord. Två av titlarna är på engelska. Vill ni få 5 extrapoäng vill jag även veta vem som skrivit boken. Tittar ni riktigt noga kan ni nog få lite ledtrådar om vilka titlar det gäller…

Denna utmaning kan ge 10 +5 poäng (2p/titel + 1p/författare).

 

Utmaning #1

REGLER

  1. Skriv ner svaren på utmaningarna i kommentarsfältet. Jag godkänner inga kommentarer förrän tävlingen är över så ingen kan tjuvkika på svaren.
  2. Använd samma email vid varje utmaning så inga svar kommer bort.
  3. Tävlingen är öppen för alla med adress i Sverige, Norge, Danmark och Finland.
  4. Tipsa gärna fler om tävlingen.
  5. Lycka till!

 

 

5 thoughts on “Tävlingsutmaning #1

  1. Freja juli 21, 2013 / 6:01 e m

    Sån kul idé! Men jag klarar bara tre i den här omgången:
    2. Kräftans vändkrets
    4. Den gamle och havet
    5. Bombibitt och jag

  2. Caroline - Bland böcker juli 22, 2013 / 8:50 e m

    Rolig och klurig tävling! Nu tror jag att jag klurat färdigt 🙂

    1. ”The fault in our stars” av John Green
    2. ”Kräftans vändkrets” av Henry Miller
    3. ”Game of thrones” av George R R Martin
    4. ”Den gamle och havet” av Ernest Hemingway
    5. ”Bombi Bitt och jag” av Fritiof Nilsson Piraten

  3. A ROOM OF MY OWN juli 24, 2013 / 8:46 e m

    Hej! Här kommer mina förslag:

    1.The Fault in our Stars av John Green
    2. Kräftans vändkrets av Henry Miller
    3. Game of Thrones av George RR Martin (A Game of Thrones???)
    4. Den gamle och havet av Ernest Hemingway
    5. Bombi Bitt och jag av Fritjof Nilsson Piraten

  4. Rebecka augusti 17, 2013 / 11:48 f m

    Det här var galet svårt! De enda jag kom på var 2. Kräftans vändkrets av Henry Miller och 4. Den gamle och havet av Ernest Hemingway.

  5. Emelie augusti 17, 2013 / 3:44 e m

    Hej!
    Denna var kmt klurigare. Jag kom bara på 2 st!
    1. The fault in our starsav John Green
    2. Kräfta ????
    3. Game of thrones av George R.R. martin
    4, 5 ???

Kommentera

