En smakebit på søndag – American Dirt

Underbar söndagsmorgon med långfrukost, kaffe med mycket mjölk och en bok som jag längtar efter att få läsa vidare i. Igår snöade det gigantiska snöflingor och idag skiner solen mellan molnen. Välbekanta ljud från Vinterstudion kommer från TV:n. Pappa och Pär sitter bänkade. Ruben ligger och myser i soffan efter en långpromenad och baconfrukost. En perfekt avslutning på helgen.

Jag låg och läste en bra bit in på natten för att läsa ut American Dirt av Jeanine Cummins. Jag hade inte läst speciellt mycket om boken innan jag klickade hem den, bara att den är väldigt populär just nu. Boken handlar om en mamma och hennes åttaåriga son som är tvungna att fly från deras hem i Acapulco efter det att kartellen mördade resten av hennes familj. Boken beskriver hur Lydia och sonen Luca försöker ta sig in i USA. Det finns mycket att säga om denna bok då den är lite kontroversiell. Men mer om det i min recension som kommer upp under nästa vecka.

Someone has removed the cardboard sign the gunmen left weighted to his chest with a simple rock. The sign in green marker said: TODA MI FAMILIA ESTÁ MUERTA POR MI CULPA (My whole family is dead because of me).

Fler smakbitar hittar du hos Astrid!

20 reaktioner på ”En smakebit på søndag – American Dirt

  1. Kände inte till boken var min första tanke men när jag ser omslaget så har jag sett den någonstans. Låter som stark intressant läsning. Gör en mental notering. Tack för smakbiten!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.