Goodreads-tag!

Roliga taggar är ju aldrig fel, eller hur!? Jag hittade den här hos C.R.M. Nilsson för ett ganska så bra tag sen. Goodreads är ju alltid kul. Är ni också med där så får ni gärna skicka en liten vänförfrågan. Jag heter Kajsa Nordin där.


Vilken var den senaste bok som du markerade som ”read”?
Det var Kaleidoscope: Diverse YA Science Fiction and Fantasy Stories som sammanställts av Alisa Krasnostein. Det är en annorlunda novellsamling där främst australiensiska författare har bidragit med noveller.

Vad har du just nu i din ”currently reading”?
De samvetslösa av C.J. Box. Jag har inte hunnit så långt i den än.

Vilken var den senaste bok som du markerade som ”to read”?
Into the Forest av Jean Hegland. Den handlar om två systrar som bor ensamma i sitt hem djupt in i skogen. Sen har jag 1068 böcker till markerade…

Vilken bok planerar du att läsa härnäst?
Har inte bestämt vilken bok jag kommer läsa härnäst. Det får bli en överraskning.

Har du någon 2016 Reading Challenge?
Jajamensan! Jag har utmanat mig själv att läsa 300 böcker i år.

Har du någon önskelista?
Jag har en hylla på Goodreads där jag samlar böcker som jag är intresserad av att köpa. 

Vilken bok planerar du att köpa härnäst?
Jag är väldigt sugen på att läsa Illuminae av Amie Kaufman och Jay Kristoff. Den verkar spännande!

Har du några favoritcitat på Goodreads?
Nej, inte ett enda har jag markerat.

Vilken är din favoritförfattare?
Stephen King, Bret Easton Ellis och Rick Riordan.

Är du med i några grupper?
Ja, flera stycken. Närmare bestämt 16 stycken. Flest YA-grupper men även några för läsmaraton och så ett fåtal svenska grupper. 

4 reaktioner på ”Goodreads-tag!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.