Unpopular Opinions Book Tag

Den här taggen hittade jag på YouTube, närmare bestämt på BookArchers kanal. Häng på ni också, vettja! Kommentera gärna om ni lånar så jag kan få läsa era svar.

1. Nämn en populär bok eller serie som du inte gillar.
Jag har två exempel på böcker som är hyllade men som jag verkligen inte gillade. Den första är BOKTJUVEN av Markus Zusak och den andra är JELLICOE ROAD av Melina Marchetta.

2. Nämn en bok eller serie som alla andra verkar hata men som du gillar.
Om jag sorterar mina lästa böcker på Goodreads så är den bok som jag har gett högst betyg men som har lägst medelrating RYSKT BLÄCK av Tatiana de Rosnay

3. Nämn en kärlekstriangel där personen väljer ”fel” person eller ett OTP som du inte gillar.
Detta må vara en ganska uppkäftig åsikt men jag tycker att Harry Potter skulle valt Luna Lovegood istället för Ginny Weasly. Skönt att få lätta mitt hjärta.

4. Nämn en populär genre som du knappast sträcker dig efter.
Romance i allmänhet, svensk romance i synnerhet. Med tanke på alla böcker som ligger i vanliga matvaruaffärer och som är skrivna av till exempel Simona Ahrnstedt eller Katerina Janouch så antar jag att denna genre är väldigt populär. Men det är ingenting jag vill läsa.

5. Nämn en populär eller älskad karaktär som du inte gillar.
Gale Hawthorne. Tyvärr, han irriterade mig väldigt mycket. TEAM PEETA! Dessutom gillar jag inte Frodo heller.

6. Nämn en populär författare som du inte riktigt gillar.
Camilla Läckberg, Denise Rudberg, Thomas Bodström, Jan Guillou för att nämna några.

7. Nämn en populär del i handling (exempelvis kärlekstrianglar) som du inte gillar.
Vampyrer är jag fortfarande less på. Har nog varit det i 3 år men det verkar inte gå över.

8. Nämn en populär serie som du inte har någon lust att läsa.
THE WOLVES OF MERCY FALLS-serien av Maggie Stiefvater. Varulvar är lite som vampyrer. Inte något jag är intresserad av att läsa.

9. Boken är oftast bättre än filmen. Men finns det någon film/tv-serie där det inte stämmer?
NÄR LAMMEN TYSTNAR av Thomas Harris. Det är svårt att förmedla Sir Anthony Hopkins excellenta skådespeleri via bokstäver. Det måste upplevas på vita duken.

En reaktion på ”Unpopular Opinions Book Tag

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.