En smakebit på søndag: The Last Summer of Us – Maggie Harcourt

Smakebit på söndagVet ni vad? Idag är första dagen med sol och värme på nästan en vecka. Vi har släktbesök från Skåne så vi har utforskat det ångermanländska inlandet. Femtio nyanser av grönt skulle man kunna säga… Och inte en enda björn såg vi!

Vill dessutom tipsa om min GIVEAWAY som pågår just nu. Där kan man vinna bland annat en fin Gryffindortygpåse. Anmäl er med en kommentar på giveaway-sidan. Jag skickar även till Norge och Finland!

Dagens smakbit kommer från en bok som jag inte påbörjat än men som passar bra nu när solen skiner. Den heter THE LAST SUMMER OF US och är skriven av Maggie Harcourt. Den handlar, enligt baksidetexten, om tre ungdomar som ger sig ut på en roadtrip. Ska bli kul att läsa, tror faktiskt att den kan vara ganska så bra. Smakbiten kommer från första kapitlet, sidan 6.

Kika in hos Mari du också och dela med dig av en smakbit!

The last summer of usIt’s been twelve days since my mother died; twelve days since the noises in the night. The sound of footsteps and the front doorbell seeping into my dreams. Twelve days since the voice in the small, dark hours of the morning, saying: ”I think your mother’s dead.”

20 thoughts on “En smakebit på søndag: The Last Summer of Us – Maggie Harcourt

  1. Monika juni 28, 2015 / 5:15 e m

    Låter ju spännande🙂 Tack för smakbiten!

  2. Åsa C juni 28, 2015 / 5:58 e m

    Okänd bok för mig. Kul bokomslag! Tack för smakbit.🙂

  3. Ewelina juni 28, 2015 / 6:00 e m

    Jag gillar verkligen omslaget! Tack för smakebiten!

  4. Zelly juni 28, 2015 / 7:31 e m

    Verkar som en intressant bok, tack för smakbiten🙂

  5. Lottens Bokblogg juni 28, 2015 / 8:17 e m

    Tack för smakbiten, låter som en intressant bok. Visst har det varit en härlig sommardag!

  6. A ROOM OF MY OWN juni 28, 2015 / 8:54 e m

    jag ryser! en mardröm som säkert många upplevt och kommer att uppleva. enkelt och bra fångat. tack för smakebiten

    • ladywindermere83 juni 29, 2015 / 4:28 e m

      Ja, jag har upplevt det och det där samtalet kommer jag aldrig att glömma!

  7. ithildancer juni 28, 2015 / 11:03 e m

    Jeg liker tittelen på boken, den går rett på leselisten min bare på grunn av det! Men smakebiten var også fin da🙂
    Så heldige dere var med været, her i Oslo har vi vært bortskjemt med pent vær hver dag, unntatt i dag :p Så da passet det i grunn fint å holde seg innendørs med en bok😉

    • ladywindermere83 juni 29, 2015 / 4:29 e m

      Det är skönt med någon dag med regn då och då så man kan sitta med sin bok utan att ha dåligt samvete…🙂

  8. Helena, MsHisingen juni 29, 2015 / 12:11 f m

    Mycket lovande början🙂 Ska bli intressant att läsa vad du tycker när du läst klart den.

    • ladywindermere83 juni 29, 2015 / 4:30 e m

      Jag har planer på att läsa den på tåget imorgon till jobbet så den är nog snart utläst!🙂

Kommentera

