En smakebit på søndag – Hjärtats mörka flod

Har helt plötsligt flera böcker på gång samtidigt men någon riktig läslust vill inte infinna sig. Hemma i huset har vi upptäckt Castle, en riktigt rolig serie med bra skådespelare. Varje söndag ordnar den norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten detta och det är ett riktigt roligt söndagsnöje, både att få dela med sig och att få läsa alla andras smakbitar.

Smakebit på söndag

Jag samlar på böcker av Dean Koontz och Stephen King så då är det ju också passande att man ibland läser en av dessa böcker. Jag har än så länge kommit halvvägs in i denna bok som innehåller en hel massa spännande. Dels finns det en psykopat som samlar på vackra kroppsdelar. Samtidigt är Spencer på jakt efter en kvinna som fångat hans intresse. Problemet är att det är fler som vill ha tag i denna mystiska kvinna så nu är även Spencer jagad.

Det var ett både sorgset och glädjefyllt ögonblick. Sorgset därför hennes skönhet och elegans inte längre lyste upp världen; aldrig mer skulle hennes leende glädja någon; hennes artighet och omtanke skulle inte längre motverka flodvågorna av barbari som sköljde över det utsatta samhället. Glädjefullt därför hon aldrig mer skulle känna rädsla, fälla tårar, uppleva sorg eller känna smärta.

Hjärtats mörka flod

18 reaktioner på ”En smakebit på søndag – Hjärtats mörka flod

  1. Den här trodde jag i alla år att jag hade i bokhyllan, men det var fel, så det var bara att köpa den 🙂 Ser att den blev hyllvärmare nu vid årsskiftet så det är fullt möjligt att jag läser den i år.

  2. Jag har faktiskt aldrig läst något av Koontz … tror jag i alla fall. Han var väl väldigt populär när jag gick på högstadiet och gymnasiet, och jag minns ju inte allt jag läste då. 🙂

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.