Nyårslöftestaggen

Vad passar inte bättre att avsluta 2015 med än en nyårslöftesenkät. Jag hittade den hos C.R.M. Nilsson som taggar alla som vill avlägga boklöften. Jag kan dock inte lova att jag håller allt som jag lovar här… Typiskt att det nu finns på pränt!

En klassiker jag lovar att läsa.

Bröderna Karamazov av Fjodor Dostojevskij.

En påbörjad bokserie jag lovar att avsluta.

Wheel of Time-serien av Robert Jordan. Jag är på bok fyra av fjorton. Önska mig lycka till…

En bokserie jag lovar att påbörja.

Jag kan inte komma på en serie som jag vill läsa så här på rak arm. Jag har en serie av Riordan oläst så kanske blir det den. Eller kanske Brendan Sandersons Mistborn-serie?

En författare (som jag aldrig läst tidigare) jag lovar att läsa något av.

Jag skulle vilja läsa lite mer poesi och tänkte mig då börja med något av Tomas Tranströmer. Vi får väl se hur det går med det…

En bok jag lovar att läsa om.

Jag ska läsa Harry Potter and the Philosophers Stone igen. Men den illustrerade utgåvan istället.

En genre jag läst lite/inget av och lovar att utforska.

Det finns en anledning till varför jag håller mig ifrån romancegenren och det enda jag kan lova är att jag inte kommer utforska den överhuvudtaget!

Ett seriealbum jag lovar att läsa.

Jag har ännu inte läst Saga Volume 5. Jag har inget bra försvar men det ska hända under 2016.

En novell jag lovar att läsa.

Jag har några Novellixare i hyllan. Jag lovar att läsa allihop!

En bok som behandlar ett tufft men viktigt ämne jag lovar att läsa.

Svårt. Jag kan inte komma på en enda. Men jag lovar att det kommer dyka upp flera.

En länge ägd oläst bok jag lovar att läsa.

Vilken bok som helst av Stephen King, Dean Koontz eller Agatha Christie.

En debut jag lovar att läsa.

Jag är dåligt insatt i vilka som debuterar och för min del kvittar det om de är etablerade eller debutanter. Jag läser de böcker som intresserar mig. 

En bok eller bokserie ( jag tidigare gett upp/dömt ut ) jag lovar att ge en ny chans.

I år har jag faktiskt inte gett upp en enda bok. De böcker jag har gett upp tidigare har jag inga som helst planer på att återvända till. Det finns alldeles för många andra böcker som jag hellre vill läsa.

Tagga några andra!

Ingen nämnd, ingen glömd! Vem som helst som vill får svara. 🙂

 

Gott nytt år!

8 reaktioner på ”Nyårslöftestaggen

  1. Mistborn-serien började jag läsa förra året (känns konstigt att skriva så i dag, men måste börja vänja mig), på svenska då och det verkar bara ha kommit en bok. Senast igår kollade jag om det möjligtvis var någon mer på gång, men icke.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.