Bokbloggsjerka 28 februari – 3 mars: Fyndigt värre?

I veckan så drog bokrean igång. Tror knappast någon bokbloggare har missat detta. Jag minns när jag var yngre hur stort bokrean var. Pappa och jag åkte till stan tidigt på morgonen eller sent på natten och plöjde genom bokbord efter bokbord. Upplever inte samma sak med dagens bokrea. Det är samma böcker överallt… Veckans bokbloggsjerka handlar i alla fall om bokrean. Hoppa över till Annika om du också vill deltaga. Veckans fråga är:

Har du gjort några fynd på bokrean i år? Om ja, vilken bok är du särskilt sugen på att läsa? Om nej, vad fällde avgörandet för att du bestämde dig för att avstå?

Ett ställe där bokrean inte ser riktigt likadan ut som bokhandlarna och livsmedelsbutikerna är på internet. På både Adlibris och Bokus hittade jag en massa bra böcker. Sammanlagt hamnade jag en bit över 50 stycken… (Jag vet, jag har ett bokköparproblem). Alla var inte på rea men jag blev så påverkad av fynden jag hittade att jag klickade hem diverse andra böcker jag suktat efter ett tag.

Jag hittade i alla fall CINDER (Marissa Meyer) på någon av internetbokhandlarna och klickade hem alla böcker som kommit ut. Den har jag redan börjat läsa. Sen har jag läst ut del 1 i serien om Iron Fey: JÄRNKONUNGEN (Julie Kagawa). Det blev ganska YA-inspirerade beställningar överlag. Majoriteten av böckerna är på engelska. Det var inte många av de översatta/svenska böckerna som lockade.

Sammanfattningsvis vill jag säga – tur det bara är bokrea en gång per år!

26 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 28 februari – 3 mars: Fyndigt värre?

  1. Om det varit bokrea fler gånger per år, hade någon utav reorna ens varit bra då?
    Jag är överlycklig över årets rea… Kanske mest pga Terry Goodkinds Sanningens Svärd! Hade nästan varit jobbigt om jag skulle fått lov att vara ”aktiv” rea-sökare under flera omgångar för att få ihop serien! Är nog jobbigt att hitta de fyra delarna som INTE fanns på rean, eller någon annanstans (ignorerar de två sista delarna nu, de är ett lätt byte. Om än dyrt).

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.