En smakebit på søndag: Kingdom Keepers #2: Disney at Dawn – Ridley Pearson

Smakebit på söndagHelgen har bara sprungit iväg och plötsligt är det söndag igen. En bra sak med söndag är ju Flukten fra virkelighetens utmaning. Den roar jag mig med i väntan på den spännande OS-finalen i hockey. Jag tror inte ens att jag kommer läsa under matchen och det är ovanligt för min del.

Denna söndagens bok är den andra delen i serien KINGDOM KEEPERS. Jag är som ni kanske märkt helt frälst i Disney och älskar Walt Disney World i Orlando, Florida. Jag längtar tillbaka dagligen och läser i princip allt som skrivs om stället. Då trillade jag över den här serien. Den handlar om tonåringar som har fått extraknäck på The Magic Kingdom att vara modeller för hologram som sen används i parkerna. Problemet är att genom att bli hologram blev de en del av parken. Som en del av nöjesparken måste ta slåss mot de onda Overtakers – kända onda karaktärer från Disneys värld.

Jag har precis börjat läsa denna boken så jag bjuder på en smakbit från kapitel 1, sidan 6:

Kingdom Keepers II - Disney at DawnHe and the others had long since learned to take nothing for granted. Not when there were Overtakers in the Park, who wanted to gain control of the Magic Kingdom. There were no accidents here: everything happened for a reason, even if the Cast Members didn’t recognize it.

”That float should have Chernabog on it!” said Philby, shouting to be heard above the music. ”Only he’s not there.” He turned and looked back at the empty float as they passed fully through the gate and into the park. Finn hade turned around as well. So had Maybeck.

”Who’s Chernabog?” grumbled Maybeck.

Philby answered, ”Only the most powerful villain Walt Disney ever created.”

Finn’s voice was overpowered by the joyous music and the crush of applause. ”And he’s gone missing? That can’t be good.”

24 reaktioner på ”En smakebit på søndag: Kingdom Keepers #2: Disney at Dawn – Ridley Pearson

Kommentera

