Bokbloggsjerka 26-29 juli – Karaktärslös?

Sista dagen att vara med i denna veckas bokbloggsjerka. Idag ställer Annika en ganska klurig fråga, i alla fall för mig, men jag försöker mig på ett svar.

Ge exempel på författare som verkligen vet hur man skapar intressanta karaktärer.

Den författare som först dök upp i huvudet när jag läste frågan var Truman Capote. Jag har i och för sig bara läst Frukost på Tiffanys men den boken har två av de mest väl beskrivna karaktärer jag stött på. Holly Golightly, 19 år, som har ett yttre tuffare skal men innerst inne är lika sårbar som ett litet barn. Den manliga huvudkaraktären, författaren, kommer man väldigt nära trots att man inte ens vet vad han heter. Det är en underbart välskriven kortroman med tre fina och gripande noveller sist i boken.

Glöm inte bort att vara med i min TÄVLING! Två utmaningar ligger uppe än så länge och den tredje kommer imorgon. Samla poäng i alla utmaningarna och vinn ett fint hemligt bokpaket! Klicka här för utmaning 1 och här för utmaning 2!

5 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 26-29 juli – Karaktärslös?

  1. När du nämner Frukost på Tiffanys, kommer jag att tänka på filmen som jag inte gillade, just för den kvinnliga huvudrollen som jag tyckte var rätt fånig… Men jag är nyfiken på hur hon är i boken och vilka skillnaderna är mellan bok och film så den skulle jag kunna tänka mig att läsa 🙂

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.