Bokbloggsjerka 17-20 augusti – Kommer du ihåg?

Äntligen helg och äntligen ny jerka! Veckans fråga är: Hur gör ni för att komma ihåg saker som ni vill skriva ett inlägg om, gällande recensioner eller liknande?

Jag är sämst på det där med lappar så det är ingen mening att jag skriver ner något. Oftast när jag får för mig något måste jag göra det direkt annars kan jag inte tänka på någonting annat. Ibland brukar jag påbörja små inlägg som utkast som jag sen kan gå tillbaka till. Då händer det oftast att jag skriver några stödord som hjälp för minnet. Fördelen med att ha det sparat i datorn är att man inte kan tappa bort det så lätt. Lappar har en förmåga att försvinna hemma hos oss!

Vill också tipsa om den lilla utlottningen jag har fram tills på söndag. Man kan vinna bokmärken.

11 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 17-20 augusti – Kommer du ihåg?

  1. Jag är också dålig på anteckningar av olika slag. Det händer att jag markerar ett avsnitt med kanske en post-it, men inte så mycket annat, och det är sällan. I efterhand brukar sådana anteckningar alltid vara meningslösa, för mig i alla fall.

  2. Jag skriver i någon av mina anteckningsböcker och om jag skriver på lösa lappar försöker jag lägga in dom i min anteckningsbok, och om jag inte gör det, blir dom lätt borta

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.