En smakebit på søndag – ”Få se om hundarna är snälla ikväll…”

Då var det söndag igen. Jag längtar verkligen efter vår och värme så snön som kom i morse var lite trist att vakna till. Men nu är snön borta men det gråa vädret är kvar. I dessa oroliga tider behöver jag sol och ljus, inte grått och deppigt. Tur man har böcker att drömma sig bort i…

Jag började just läsa Marie-Louise Ekmans bok ”Få se om hundarna är snälla ikväll…” som är den dagbok hon skrev för när hennes man Gösta Ekman insjuknade i en allvarlig sjukdom.

Tisdag 15 nov
G har undersökts.
Sabbatsberg/röntgats.
Förstoppning i gallgången eller cancer?
Skall röntgas igen.

Fler smakbitar hittar du hos AstridTerese!

24 reaktioner på ”En smakebit på søndag – ”Få se om hundarna är snälla ikväll…”

  1. Snöfritt här men förra veckan var det snöblandat regn, inte alls kul. Håller med Paula om titeln och hundar även om jag inte har en själv. 😉 Tack för smakbiten!

    • Det kom väldigt många decimeter snö här i veckan så här är det vitt igen. Men det har så lägligt smält bort lite på gångvägarna så dessa är nu perfekta för skridskoåkning. Tacka vet jag mina Icebugs! 😉

    • Ja, en dagbok över tiden som Gösta Ekman var som sämst. Så han skulle få veta vad som försiggick. Samtidigt är det också en väldigt vacker historia om kärlek och sorg och rädsla.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.