Tänk snabbt! (vecka 5)

Det var så roligt förra veckan att jag gärna hänger på Enligt O:s lilla utmaning även denna vecka. Konceptet är att man får fem val och dessa ska man göra snabbt, alltså gå mer på känsla än tanke.

Veckans fem snabba är:

  • Fiktion eller autofiktion?
  • Lyssna eller läsa?
  • TV eller streamingtjänster?
  • Vinter eller vår?
  • Läsa en gång eller läsa om?

Fiktion eller autofiktion? Jag läser väldigt lite autofiktion. Vet inte riktigt vad det beror på men misstänker att den genren inte tilltalar mig riktigt så jag dras inte till de böckerna. Fiktion däremot är väldigt kul. Jag har inget krav att allt måste vara från samma verklighet som jag befinner mig i.

Lyssna eller läsa? Jag lyssnar en del på ljudböcker när jag kör bil eller går ut med Boktaxen Ruben. Men jag föredrar att läsa tusen gånger mer än att lyssna. Jag måste ha hastigheten på max när jag lyssnar på ljudbok för att inte få spel på att det går långsamt. I en bok kan jag anpassa läshastigheten efter vad som händer eller i deckare, rent av hoppa över kursiva kapitel.

TV eller streamingtjänster? Jag följer ett program på vanlig TV och det är På spåret. Resten streamar jag.

Vinter eller vår? Jag är less på vintern som just idag behagade att komma tillbaka in i mitt liv med en massa blötsnö. Men jag bor i Norrland så att våren skulle komma redan nu vore ju faktiskt lite konstigt.

Läsa en gång eller läsa om? Jag läser aldrig om en bok om det inte är en bok jag läste när jag var barn. Jag har inte så mycket lästid och det finns alldeles för många olästa böcker jag skulle vilja läsa.

6 reaktioner på ”Tänk snabbt! (vecka 5)

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.