Enkät 2014 #1

Jag har uppenbarligen ingen kolla på vilken veckodag det är, men det kvittar, för nu är det helg. Förkylning och halsont har gjort mig smådöv på ena örat och jag känner att jag behöver piggas upp lite. Därför passar denna fredagsenkät bra. Jag hittade den hos Enligt O men hon hittade den i sin tur här.

1. Vad läser du just nu?

Just nu läser jag Jungfrustenen av Michael Mortimer. Dessutom läser jag även The Dragon Reborn av Robert Jordan. Det är den tredje delen i fantasyserien Wheels of Time.

2. Vad tänker du ge dig på härnäst?

Jag tror jag kommer att läsa Än klappar hjärtan av Helena von Zweigbergk. Dessutom kommer jag ju så småningom börja på del fyra i Wheels of Time-serien: The Shadow Rising av Robert Jordan.

3. Poirot eller Miss Marple?

Miss Marple är ju verkligen hur gullig som helst, men jag gillar översittaren Poirot. Han har faktiskt en hel del pondus och jag irriterar mig på honom precis lagom mycket för att hans karaktär ska bli extra intressant.

4. Sherlock eller James Bond?

I mina yngre dagar älskade jag James Bond. Visst tycker jag filmerna är väldigt trevliga nu också, men de tappar lite av sin charm när man sett dem ett tiotal gånger. Film- och seriemässigt är Sherlock Holmes ett mycket hetare namn. Jag följer både Elementary och har sett alla avsnitt av den engelska miniserien Sherlock. Den serien är verkligen en av mina all-time favorites. Så just nu föredrar jag Sherlock Holmes.

5. Nämn en bok som utspelar sig i London

NW av Zadie Smith. Den står i bokhyllan och väntas på att läsas. London väntar också på att bli besökt av mig. Var längesen sist.

7 reaktioner på ”Enkät 2014 #1

  1. Pingback: Fredagsenkät | Nathalie Sjögren

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.