En smakebit på søndag: Lotus Blues – Kristina Ohlsson

Smakebit på söndagEfter ett längre uppehåll tänkte jag ge mig in i smakbitsbytarbranschen igen. Det är alltid givande att läsa alla andras smakbitar. Man får väldigt många boktips.

Dagens smakbit kommer från Lotus Blues av Kristina Ohlsson. Jag började lyssna på den här boken förra året men hann inte lyssna klart innan jag sa upp mitt medlemskap i Mofibo. Men vilken tur för mig att jag även hade pocketversionen i bokhyllan. Den handlar om advokaten Martin Benner som tar på sig ett fall där han ska försöka oskyldigförklara en död kvinna som dömts till mord på inte mindre än fem personer. Spåren leder till Texas och lite för sent inser Martin att han är själv en bricka i det ondskefulla spelet. Uppföljaren heter Mios Blues och finns även den på pocket!

Kika in hos Mari du också och dela med dig av en smakbit!

Lotus Blues - Kristina OhlssonI romaner och filmer lägger advokater pussel. De avslöjar stora konspirationer och de slåss dag och natt för sina klienter. I verkligheten är inget av det där sant. Pusslet är redan lagt och det är sällan vi saknar några avgörande bitar. Tyvärr. Det vore fan så mycket mer spännande om det förhöll sig annorlunda, men det gör det inte.

34 thoughts on “En smakebit på søndag: Lotus Blues – Kristina Ohlsson

  1. Pirjo Saloniemi maj 8, 2016 / 4:02 e m

    Den har jag läst och läste fortsättningen, Mios blues, nyligen. Tack för smakbiten!

  2. astridterese maj 8, 2016 / 4:08 e m

    Det er ikke så lenge siden jeg leste Lotus blues og Mio blues. Det var veldig underholdene bøker selv om jeg ble noe irritert over hovedpersonens kvinnesyn🙂
    Ha en riktig fin søndag!

  3. Monika maj 8, 2016 / 4:26 e m

    Gillade denna väldigt mycket, det var till och med så illa att jag tyckte om Benner🙂

    • ladywindermere83 maj 8, 2016 / 4:42 e m

      Jag är lite förtjust i honom också trots att han har sina egenheter…🙂

  4. Marie Eggimann maj 8, 2016 / 4:42 e m

    Välkommen tillbaka. Tack för smakebiten, jag har läst den, riktigt bra

  5. Eva Trillian maj 8, 2016 / 5:01 e m

    En bok jag sett på fler ställen men inte riktigt fått grepp om vad det är för bok🙂 Tack för smakbiten!

    • ladywindermere83 maj 8, 2016 / 5:10 e m

      Deckare men med en advokat i huvudrollen… Spännande om man gillar sånt.🙂

  6. Lottens Bokblogg maj 8, 2016 / 5:55 e m

    Tack för smakbiten. Den här gillade jag mycket trots att den var ”hårdkokt”

    • ladywindermere83 maj 8, 2016 / 6:19 e m

      Haha, så sant så. Bokens handling är undantaget som bekräftar regeln.🙂

  7. bokdamen maj 8, 2016 / 6:35 e m

    Tack för smakbiten! Kristina Ohlsson har jag bara läst en bok av från den andra serien, borde kanske ta och ändra på det.😉

    • ladywindermere83 maj 8, 2016 / 6:36 e m

      Hon är en stabil författare som oftast levererar bra och underhållande böcker.🙂

  8. CissiG maj 8, 2016 / 7:07 e m

    Den ska läsas inom kort. Köpte på bokrean i år!
    Kram Cissi

  9. Lena maj 8, 2016 / 7:56 e m

    Tack för smakbiten. Denna har jag verkligen lust att läsa.

  10. Åsa C maj 8, 2016 / 10:07 e m

    Tack för smakbit. Trevligt att du är tillbaka!🙂

  11. A ROOM OF MY OWN maj 8, 2016 / 10:08 e m

    låter spännande. har bara läst någon av Olssons första titlar. tack för smakebiten!

  12. Helena, MsHisingen maj 8, 2016 / 10:21 e m

    Antar att allt inte är lika enkelt som det verkar i smakbiten, om det nu blir en hel bok av det…

  13. C.R.M. Nilsson maj 9, 2016 / 7:04 f m

    Jag är väldigt nyfiken på Kristina Ohlsson. Tack för smakbiten!

Kommentera

