Är jag immun mot charm?

Vem som helst utom Ivy Pocket av Caleb Krisp


Vem som helst utom Ivy Pocket - Caleb KrispIvy Pocket är en underlig liten flicka. Hon är en vandrande katastrof som efter att ha blivit sparkad från sitt senaste jobb är arbetslös och pank i Paris. Problemet är att Ivy inte själv inser vilken sits hon är i. Enligt henne så är hon ju den mest underbara varelse på denna jord som är älskad av alla och världsbäst på allt hon företar sig.

Men vem vill egentligen vara ensam i Paris utan några pengar? Ja, inte ens Ivy. Hon vill hem till England, men hur ska det gå till? Då kommer ödet in i bilden och Ivy får i uppdrag att leverera en present till en flicka i England. Presenten som ska överlämnas är ett halsband som misstänks ha en hemsk förbannelse över sig. Och det är fler som är ute efter det och som nu även är ute efter Ivy!

Jag älskade illustrationerna i den här boken. De höjde betyget oerhört. För jag misstänker att jag är immun mot Ivy Pockets charm. Hon irriterar mig betydligt mer än vad hon roar mig. Jag upplever henne som snorkig och dryg. Hon har noll insikt och hennes slutledningsförmåga borde vara högre för hennes ålder.

Jag inser att boken är för barn och jag tror att den kan locka läsare i yngre åldrar än mig till skratt. Tyvärr var den ingenting för mig! Tack Modernista för recensionsexemplaret.


Rekommenderas för: Irritationsmoment, vandrande katastrofer, diamantälskare eller för den som har barn i mellanstadieåldern

2,5/5 Kajsa Ankor
Betyg 2,5


 

 

2 thoughts on “Är jag immun mot charm?

  1. Monika februari 25, 2016 / 10:53 f m

    Men det här var ju bra! Har känt mig lite nyfiken på den här boken, men jag tror att jag är mer lik dig i det här avseendet än alla de som älskat Ivy Pocket🙂

    • ladywindermere83 februari 26, 2016 / 2:03 e m

      Kanske var jag inte på humör för irriterande huvudpersoner när jag läste den här. Men är jag någonsin det, egentligen?🙂

Kommentera

