Ta kontroll över bokhyllan 2016: TBR

Anna på Fantastiska berättelser ordnar för andra året en rolig tävling som går ut på att läsa så stor andel hyllvärmare som möjligt under mars månad. Kan ju vara lite svårt om man har några bokreafynd som ligger och lockar. Jag har i varje fall plockat ihop en ansenlig hög med böcker från hyllan som jag kan tänka mig att läsa under mars.

Sammanställning

Jag vet redan nu att jag kommer att läsa minst en bok som inte är en hyllvärmare. Det är boken Snöns rike av Yasunari Kawabata. Den ingår i utmaningen Jorden Runt V och faktiskt en bok som jag ser fram emot att läsa.

5 thoughts on “Ta kontroll över bokhyllan 2016: TBR

  1. johannasdeckarhorna februari 23, 2016 / 7:55 e m

    Ska också försöka läsa så många hyllvärmare som möjligt, men 100% blir det nog inte. Dock är varje hv som blir läst ett steg i rätt riktning🙂

  2. Monika februari 24, 2016 / 10:05 f m

    Det var många böcker det. Hinner du alla eller är det bland dessa du väljer?

    • ladywindermere83 februari 24, 2016 / 11:18 f m

      Jag är ju en snabbläsare så har jag mycket lästid (tveksamt…) så skulle jag nog hinna alla. Men tanken är väl att jag väljer bland dessa. Vet endast med säkerhet att jag kommer att läsa Snöns rike.🙂

  3. ladywindermere83 februari 24, 2016 / 11:19 f m

    Såg dessutom att Outlander var med i högen. Den är ju inte direkt en liten bok…😉

Kommentera

