Jorden runt V med Lyrans Noblesser: TBR

I fyra månader framöver kommer jag att vara på resande fot. Faktiskt så kommer jag bege mig jorden runt. I böckernas värld, något annat har jag tyvärr inte tid med! Det är Lyran som ordnar denna trevliga resa och vill ni läsa mer om hur det går till så är det bara att klicka här.

Den första världsdelen vi ska besöka är Amerika och jag valde boken Hägern av Lise Tremblay. Författaren kommer från den fransktalande delen av Kanada. Formatet på boken är bland det sötaste jag sett, men innehållet är långt ifrån puttinuttigt. Jag har läst några sidor in och gillar det första novell-kapitlet väldigt mycket. Den sägs handla om den lilla byn, långt från stadens buller, som måste sälja sig själv till turister för att överleva samtidigt som just denna turism suger ur själen ur den lilla byn. Intressant och ack så aktuellt även här i Sverige.

Hägern - Lise Tremblay

Kommentera

