En smakebit på søndag: A Monster Calls – Patrick Ness

Smakebit på söndagSnöblandat regn smattrar lätt mot rutan. Det är grått och tråkigt ute och det känns som om det inte kommer bli riktigt ljust ute idag. Tur man har att göra inomhus! Blogga lite, jobba lite och läsa lite. Så ser min söndag ut.

Idag bjuder jag på en smakbit ur en bok som snart kommer att bli film. A Monster Calls av Patrick Ness med illustrationer av Jim Kay (samma man som illustrerar den nya Harry Potter-utgåvan). Den handlar om unga Conor vars mamma är väldigt sjuk. En natt så hör han hur någon ropar på honom och utanför fönstret står ett monster. Och han vill veta sanningen…

Kika in hos Astrid Terese du också och dela med dig av en smakbit!

A Monster Calls - Patrick NessConor blinked. Then blinked again. ”You’re going to tell me stories?”

Indeed, the monster said.

”Well -” Conor looked around in disbelief. ”How is THAT a nightmare?”

Stories are the wildest things of all, the monster rumbled. Stories chase and bite and hunt.

”That’s what teachers always say,” Conor said. ”No one believes them either.”

32 thoughts on “En smakebit på søndag: A Monster Calls – Patrick Ness

  1. Ewelina februari 7, 2016 / 9:56 f m

    Jag kan inte heller ta mig in på den sidan… Boken verkar riktigt spännande,får kanske ta och kolla upp den. Tack för smakebiten!

    • ladywindermere83 februari 7, 2016 / 9:57 f m

      Ja, den är riktigt fin. Misstänker att jag kommer fälla en och annan tår!🙂

  2. Monika februari 7, 2016 / 10:35 f m

    Har inte läst något av Patrick Ness, men jag har allvarliga funderingar på det🙂

    • ladywindermere83 februari 7, 2016 / 10:36 f m

      Det här blir min första av honom också. Men jag har en till i bokhyllan – vilken lyckost jag är!😉

  3. Åsa C februari 7, 2016 / 10:47 f m

    Det var en lockande smakbit – tack för den! Kommer heller inte in på bl.a Astrid Terese blogg nu – verkar vara något serverfel. Men det gick ju i varje fall att göra ett besök här, vilket var bra nu när jag fick ett sådant utmärkt boktips!🙂

    • ladywindermere83 februari 7, 2016 / 10:52 f m

      Nej, det är flera sidor som inte fungerar… Trist! Du är alltid välkommen hit i alla fall!😉

  4. bokdamen februari 7, 2016 / 11:48 f m

    Det verkar vara en del problem att komma in på olika sidor men nyss gick det vägen hos Astrid Therese. Spännande smakbit, tack för den och tipset!🙂

  5. A ROOM OF MY OWN februari 7, 2016 / 12:16 e m

    tack för smakebiten! verkar vara en spännande bok som jag kan tänka mig att läsa!

  6. Anna februari 7, 2016 / 12:16 e m

    Tack för smakebiten! (Nu funkar sidan :))

  7. astridterese februari 7, 2016 / 12:46 e m

    Jeg hadde serverfeil på bloggen i dag – så jeg kom ikke heller inn en stund. Nå tror jeg det er i orden🙂
    Denne boken har jeg lest. Den gjorde et veldig sterkt inntrykk på meg. Det er en vakker bok! Ønsker deg en fin søndag!

    • ladywindermere83 februari 7, 2016 / 12:57 e m

      Jajamensan, nu fungerar allt perfekt! Tack detsamma!

  8. Lena februari 7, 2016 / 1:53 e m

    Detta är en bok som jag är nyfiken på. Tack för smakbiten.

    • ladywindermere83 februari 7, 2016 / 2:30 e m

      Den är läskig på andra vis, inte som en skräckfilm.🙂

  9. Lottens Bokblogg februari 7, 2016 / 2:30 e m

    Tack för smakbiten. Obehagligt. Och omslaget – verkligen effektfullt.

  10. Eva Trillian februari 7, 2016 / 3:06 e m

    En väldigt bra bok! EN av mina topp-böcker under 2015!
    Tack för påminnelsen🙂

  11. Maddes bokblogg februari 7, 2016 / 3:58 e m

    Har hört mycket bra om den här författaren men har inte läst något själv. Tack för smakbit!

  12. Inger Johanne Elsrud februari 7, 2016 / 4:55 e m

    Nytt forfatternavn med meg, ser ut til å være flotte illustrasjoner! Takk for smakebit!

  13. Cicilie februari 7, 2016 / 10:38 e m

    Høres spennende ut, og coveret er innbydende. Takk for smakebit og lesetips!

Kommentera

