En smakebit på søndag: Jag lät dig gå – Clare Mackintosh

Smakebit på söndagAv någon anledning har jag extrem lust att resa just nu. Jag längtar tills vi ska börja planera vår ETTF (Epic Trip To Florida) och har tillbringat lite för mycket tid med att titta på YouTube-videos från Florida denna morgon. Det finns så mycket kul att göra där, speciellt Walt Disney World och Universal Studios. Oj, vad jag längtar dit!

Men jag hinner bjuda er på en smakbit från boken jag ska börja läsa härnäst (när jag slitit mig från YouTube…). Boken är ett recensionsexemplar från trevliga Lind & Co och den heter Jag lät dig gå. Författaren, Clare Mackintosh, debuterar med denna thriller. Den handlar om en kvinna som flyr från sitt förra liv då hon är med om något förödande. Kommer det förflutna att hinna ikapp henne?

Kika in hos Mari du också och dela med dig av en smakbit!

Jag lät dig gå - Clare MackintoshBilen dyker upp ur tomma intet. Tjutet från inbromsningen, den dova dunsen när en femårig pojkkropp träffar vindrutan och slungas i en saltomortal genom luften innan den landar mitt i gatan. Hon rusar efter honom, rakt framför bilen som fortfarande är i rörelse. Halkar och ramlar tungt på utsträckta händer,  fallet får henne att tappa andan.

Det är över på en sekund.

30 thoughts on “En smakebit på søndag: Jag lät dig gå – Clare Mackintosh

  1. Fanny januari 31, 2016 / 12:20 e m

    oh vilken dramatik! Tack för smakbiten🙂

  2. Åsa C januari 31, 2016 / 12:28 e m

    Tack för smakbit, ruggig. Den här vill jag absolut läsa.

    • ladywindermere83 januari 31, 2016 / 1:18 e m

      Ja, visst är den hemsk. Måste vara en förälders värsta mardröm…

  3. Bokpool januari 31, 2016 / 1:13 e m

    Tack för smakbiten! Börjar kanske läsa den boken idag.🙂

  4. A ROOM OF MY OWN januari 31, 2016 / 3:35 e m

    så kul att resa till Florida! reseplanering är jättekul! jag vill resa hela tiden.
    tack för den hemska smakebiten! fint omslag!

    • ladywindermere83 januari 31, 2016 / 4:08 e m

      Ja, fast resan är några år bort…😦 VIsst är det snyggt!?🙂

  5. C.R.M. Nilsson januari 31, 2016 / 4:11 e m

    Många som läser denna bok idag🙂 Jag börjar bli alltmer nyfiken. Tack för smakbiten!

  6. bokdamen januari 31, 2016 / 4:20 e m

    Spännande med Floridaresan! Reseplaneringen är halva nöjet, minst.😉 Den här boken blir jag mer och mer nyfiken på.

    • ladywindermere83 januari 31, 2016 / 4:33 e m

      Tyvärr är den några år bort men man kan aldrig planera för mycket!🙂

  7. Monika januari 31, 2016 / 5:06 e m

    Jag tror jag måste ha den här boken🙂

  8. Pirjo Saloniemi januari 31, 2016 / 5:33 e m

    Den ska jag börja läsa nu i veckan. Tack för smakbiten!

  9. Ewelina januari 31, 2016 / 7:18 e m

    Jag lät dig gå är jag verkligen sugen på att läsa! Tack för smakebiten!

    • ladywindermere83 januari 31, 2016 / 9:35 e m

      Ja, riktigt fängslande. Vad tycker du om boken än så länge?

  10. Robert W januari 31, 2016 / 9:49 e m

    Ruggig smakbit, men jag blir ändå nyfiken på boken.

  11. Lottens Bokblogg februari 1, 2016 / 6:57 e m

    Tack för smakbiten. Den här läser jag också just nu. Fast på engelska.

Kommentera

