Min tid är för värdefull för de här böckerna

Efter att inte ha gett upp en enda bok förra året så kände jag att två av mina bokval var så dåliga val för mig att jag inte klarar av att lägga värdefull lästid på att tvinga mig igenom dem. Vill ni hitta fler böcker som jag ger upp under året så kan ni titta på den HÄR sidan. Där samlar jag alla dåliga läsval jag gör under året.


Beijing Doll - Chun SueBeijing Doll av Chun Sue

Detta ska vara något av kultbok bland ungdomar i Kina då den förbjöds under ett antal år. Ungefär femtio sidor in förstår jag ingenting. Den är rörigt skriven, till och med rörigare än mina dåliga noveller från högstadietiden. Sättningen var under all kritik – vet inte om det var meningen att den skulle vara så (jag hoppas det för annars borde den ansvariga inte syssla med böcker…). Detta är inte en bok jag rekommenderar till någon!


Dödens rum - Susanne StaunDödens rum av Susanne Staun

En dansk deckare. Det var vad jag trodde att det här var… Istället visar det sig vara en exposé in i huvudkaraktärens huvud. Fallet ska alltså lösas via patologens tankar. Tyvärr är hon psykotisk vilket gör att jag inte har någon lust att tillbringa tid inuti hennes huvud. Jag gav upp efter 65 sidor.


4 thoughts on “Min tid är för värdefull för de här böckerna

  1. Nilmas Bokhylla januari 25, 2016 / 3:33 e m

    Hej!

    Vad roligt att du vill vara med och tävla. Jag ville bara meddela att första och andra deltävlingen nu ligger uppe på bloggen så kika in och samla poäng🙂

    Ha en fortsatt mysig måndag🙂

    • ladywindermere83 januari 25, 2016 / 3:36 e m

      Perfekt! Jag klurar fortfarande på den första delen.🙂

  2. Malin januari 25, 2016 / 7:29 e m

    Gjorde också ett försök med Beijing doll för något år sedan, men kom inte heller igenom den. Den var verkligen dålig!

    • ladywindermere83 januari 25, 2016 / 8:08 e m

      Bland det sämsta jag läst, eller i det här fallet inte läst…🙂

Kommentera

