Hur gick det med alla mina utmaningar?

2015 var året för utmaningar. Jag anmälde mig till många och några gick det riktigt bra i. Många böcker blev lästa och jag gillar att man får en liten push att läsa böcker man inte riktigt tänkt läsa egentligen. Sen är det kul att försöka passa in olika böcker under olika utmaningar.


Kaosutmaningen 2015
Det här gick ganska så bra. Jag kunde bocka av 30 av 35 punkter. Jag är mycket nöjd med mig själv men tycker samtidigt att det var lite trist att jag inte läste en enda bok som utspelade sig i Malmö.

Spänningsutmaningen 2015
Jag lyckades länka inlägg till spännande böcker 6 månader av 12. Inte direkt bra med tanke på att jag faktiskt läst spännande böcker varje månad. Jag hoppas på revansch i år.

Boktolvan 2015
Jag tror vi hoppar över den här punkten. Jag lyckades nämligen inte läsa en endaste liten bok från min lista. Jag har inte riktigt bestämt mig om jag tänkte göra ett nytt försök i år. Lite revanschsugen är jag även här.

Läsutmaning 2015: Tävlingen
Jag klarade att pricka av 64 av 65 punkter. Det stör mig lite att jag inte lyckades läsa en bok om havsfolk men det lockade inte överhuvudtaget. Det var den här utmaningen jag satsade på och jag kan inte vara missnöjd. Samtidigt var det ganska mycket jobb och det styrde min läsning till större del än vad jag hade räknat med.


Vad hade jag då tänkt mig för utmaningar för 2016? Jag tänkte beta av lite hyllvärmare, dela med mig av mina spännande böcker och även månadens bästa bok. Sen fortsätter ju novellutmaningen ett tag till. Sen tänkte jag faktiskt läsa lite mer poesi i år. Jag är ingen van läsare av sådan litteratur men eftersom jag uppskattar ett vackert språk så ska jag ge det en chans. Sen så har jag ju inte bestämt mig angående Boktolvan. Jag återkommer om det!

8 reaktioner på ”Hur gick det med alla mina utmaningar?

  1. Bra gjort! Jag var bara med i kaosutmaningen av dessa, och klarade den jag med. Det brukar dock vara några punkter som är svåra att bocka av, haha.

Kommentera

