Årsrapport 2015

Så var 2015 slut och 2016 har just äntrat scenen. Tolvslaget firades i goda vänners lag med en massa skumpa. Tänk om hela året kan fortsätta vara så festligt… Hur har då 2015 varit? I ärlighetens namn så har året gått så fort att jag knappt hunnit känna efter.

I vårvintras så renoverades huset för fullt. Vi bytte kök, badrum och tvättstuga så det var många hantverkare och mycket byggdamm i omlopp. Under denna tiden så drabbades jag av mitt livs värsta influensa och låg sjuk, då menar jag verkligen sängliggandesjuk, i över en vecka. Det var ingen höjdare. Desto bättre var det framåt våren när all renovering var klar och vi fick städa undan allt som ens påminde om en spik. Detta firades med en renoveringsfest med mitt och makens hittills längsta musikquiz. Jag tror det tog uppemot 2,5 timmar…

Från maj och en bit in i juni var jag knappt hemma någonting. Det var kurs i Stockholm, jobb i Sundsvall, jobb i Umeå och det hela avslutades med en tandläkarkonferens i London. Min favoritstad bjöd på underbart väder och hotellrummet (läs: fängelsecellen full av damm) till trots så var resan riktigt lyckad.

Sommaren uteblev och tur för mig var väl det. Jag jobbade ända in i augusti innan jag fick semester. Och då blev det ju faktiskt lite värme. Trist bara för alla som hade semester under sommarens regnperiod… Vi fick finbesök från Skåne och passade samtidigt på att upptäcka vad Ångermanland har att erbjuda. Den årliga resan till Skåne var händelserik och jag fyndade många bra böcker i diverse second hand-affärer.

Hösten började med ännu en kurs i Stockholm och sen var pendlandet igång igen. Artiklar, patienter och kurslitteratur har slagits med mina kära böcker om min lästid. Jag är oerhört tacksam för min snabbläsningsförmåga annars hade jag inte hunnit göra båda delar. I början av oktober åkte jag och maken till huvudstaden för lite skoj och jag passade på att besöka ännu en tandläkarkonferens. Det är alltid intressant att lyssna på människor som verkligen brinner för sitt gebit. Givetvis avslutade jag vistelsen med en veckas kurs i äldretandvård!

Sen började vintern närma sig… Trodde man i varje fall. Vädret har ju inte direkt hjälpt till med att ge en julkänslor. Jag packade in en veckas kurs i Malmö och passade på att hänga lite med pappa. Vi hann med mycket de dagar vi hade ledigt på: Köpenhamn, julmarknad på Tivoli och en biltur på Malmös mest aktiva gågata… Ja, kul hade vi i varje fall.

Och nu sitter jag här. I soffan. En helg kvar innan julen officiellt kan anses vara överstökad. Nästa vecka är det jobb på schemat och vardagen kommer att hitta in även 2016. Bloggmässigt har sista halvan av 2015 varit väldigt bra. Jag fick upp ett inlägg i princip varje dag vilket gjorde att mitt resultat för sista kvartalet blev riktigt bra. Läsningen flöt på oerhört bra – nästan 350 böcker blev det. Jag tänkte sammanfatta 2015:s läsning nedan… Men först:

Gott nytt 2016 till er alla med en önskan om många trevliga lästimmar!


Totalt antal böcker (lästa och recenserade): 348 stycken

  • På svenska: 143 stycken
  • På engelska: 205 stycken

Författarländer:

  • USA: 150 st
  • Sverige: 83 st
  • Storbritannien: 81 st
  • Frankrike: 7 st
  • Kanada: 5 st
  • Italien: 4 st
  • Australien: 2 st
  • Sydkorea: 2 st
  • Danmark: 2 st
  • Irland: 2 st
  • Spanien: 1 st
  • Mexico: 1 st
  • Indien: 1 st
  • Island: 1 st
  • Tyskland: 1 st
  • Pakistan: 1 st
  • Egypten 1 st
  • Kroatien: 1 st
  • Colombia: 1 st
  • Kina 1 st

Bäst
Bäst 2015


Sämst
Sämst 2015


Svårast
Svårast 2015


Roligast
Roligast 2015


 

 

 

4 thoughts on “Årsrapport 2015

  1. bokdivisionen januari 1, 2016 / 5:44 e m

    Jösses vad du läser! Nästan en bok om dagen ju!

  2. Monika januari 2, 2016 / 8:27 f m

    Ian McEwan har jag tänkt läsa i år, dock inte Domaren utan Hetta. Har hört mycket bra om Domaren så jag har höga förhoppningar på Hetta🙂

    • ladywindermere83 januari 2, 2016 / 12:24 e m

      Den har jag inte läst heller… Men tror jag har den i hyllan så det passar ju bra för 2016. Han är en av mina favoritförfattare.🙂

Kommentera

