Boken som tog mig ur min lässvacka!

Det är något som inte stämmer av Martina Haag


DetMartina Haag är en författare som jag köper per automatik när hon släpper nytt. Jag uppskattar hennes humor och till och med det allra flamsigaste handlingar kommer hon undan med. Det är något som inte stämmer är inte samma typ av bok som man är van vid att få från Martina Haag. Den är betydligt mörkare.

Har man skymtat löpsedlarna som spreds över landet för ett ganska bra tag sen så har det troligen inte undgått någon att Martina och Erik Haag har skiljt sig. Han är nu tillsammans med sin tv-kollega Lotta Lundgren. Martina skrev en bok. Jag misstänker, för det är ingenting som är bekräftat, att denna boken handlar om deras ganska fula skilsmässa.

Okej, människor skiljer sig. Det är ingenting man egentligen kan göra så mycket åt. Det enda man kan göra är att försöka vårda relationen man har och aldrig ta något för givet. Prata med varandra när något känns fel. Låt inte irritationen gro och växa till något större och betydligt mer svårhanterbart. Personerna i Det är något som inte stämmer pratar inte med varandra. Han bedrar, hon tassar på tå för att ingenting ska gå förlorat.

Ja, det är ingen romantisk komedi som vi är vana vid. Det ger mig en helt annan, och kanske orättvis bild, av Erik Haag. Men jag lovar att läsa även hans bok om deras uppbrott om han nu skulle få för sig att skriva en.

Det är något som inte stämmer är oerhört läsvärd. Jag slukade den på en timme. Den upprör, gör en ledsen men får en även att skratta då och då för Martina Haag har inte tappat sin känsla för humor helt. Jag tror faktiskt hon fick behålla den i skilsmässan…

Tack Piratförlaget för recensionexemplaret som räddade mig ur min lässvacka!


Rekommenderas för: Människor i en relation, utanför en relation eller kanske mellan relationer.

5/5 Kajsa Ankor
Betyg 5


 

 

Kommentera

