Inte en kryssning som jag skulle vilja åka på

The Trouble with Destiny av Lauren Morrill


The Trouble WIth DestinyLiza är ledaren av skolorkestern som börjar få slut på pengar. Det finns en stor risk att bandet måste läggas ner och Liza kan inte tänka sig att tillbringa sitt sista år i high school utan sitt band. Därför satsar hon helhjärtat på att hennes band ska vinna talangtävlingen som arrangeras på det lyxiga kryssningsfartyget Destiny. Tyvärr kommer det inte bli riktigt så enkelt som Liza tänkt.

Jag blev tilltalad av omslaget så när jag fick chansen att läsa den här via Netgalley så blev jag glad. Tyvärr var boken en väldigt stor besvikelse. Det fanns inte en karaktär som jag gillade och handlingen var kaotisk samtidigt som det egentligen inte hände någonting alls. Klyschorna avlöser varandra och stereotypiska karaktärer haglar över sidorna.

Det enda jag egentligen gillade var miljön. Jag är lite nyfiken på kryssningsfartyg och skulle kunna tänka mig att åka på en tur i Karibien. Maten, vyerna och miljön tilltalar mig och jag tror att det skulle vara en annorlunda och rolig semester. Dock så ska jag i så fall boka med försiktighet så jag inte råkar hamna på samma resa som hormonstinna orkesterungdomar.


Rekommenderas för: De som verkligen älskar skolorkesterromaner och har alldeles får många minuter över


0,5/5 Kajsa Ankor
Betyg 0,5


Kommentera

