Skåne! Och pappa!

I samband med en kurs jag ska gå i Skåne får jag två extrahelger att tillbringa med pappsen min. Det ska bli riktigt trevligt. Förhoppningsvis hinner vi läsa en hel del och kanske till och med titta på lite nya böcker som skulle se bra ut i våra bokhyllor.

Jag delar mitt läsintresse med min pappa. Det är tack vare honom som jag älskar böcker. I vårt vardagsrum hemma i barndomshemmet fanns det böcker på tre av fyra väggar i vardagsrummet. Många böcker som jag älskade att stå och titta på och klappa på ryggarna.

Än idag har pappa många böcker i sitt hem men jag tror att jag slår honom vad gäller antalet. Vi gillar i stort sett samma typ av böcker, men han är lite mer förtjust i historiska romaner än vad jag är och jag är mer förtjust i sånt där overkligt som han inte gillar.

Har ni några boktips på böcker som ni tror att vi skulle gilla att samläsa så dela gärna med er. Annars ska jag gå och njuta lite mer av Skåne!

Kristianstad

Kommentera

