En smakebit på søndag: Harry Potter and the Philosopher´s Stone – J.K. Rowling & Jim Kay

Smakebit på söndagGlad första advent på er alla! Hoppas ni har fått upp era ljusstakar, julstjärnor och annat som gör advent till en trevlig stund för just er. Hemma hos oss är det bara stakar och stjärnor som åkt upp än så länge. Tomtarna får vänta tills det är lite närmare jul. Eller i varje fall december…

Boken jag delar med mig en smakbit ur idag är en bok som jag redan läst, dock en annan version av den. Jag köpte den här boken så fort den publicerades och har bläddrat lite i den då och då. Illustrationerna av Jim Kay är riktigt fina och passar berättelsen väldigt bra. Det här är den perfekta julklappen för den som gillar Harry Potter.

Bilden jag visar upp idag kommer från början av boken, innan Harry ens vet att han är en trollkarl. På ett zoologiskt akvarium upptäcker han dock en lite konstig sak – han kan kommunicera med ormar.

Smakbit HP

Kika in hos Mari du också och dela med dig av en smakbit – idag verkar vi dela liknande smakbitar!

 

38 reaktioner på ”En smakebit på søndag: Harry Potter and the Philosopher´s Stone – J.K. Rowling & Jim Kay

Kommentera

