Minimalistisk grafik: Del 4

Här kommer några recensioner till av grafiska romaner/seriealbum som jag läst de senaste månaderna. Några var bättre än andra…


Grafiskt del 4


The Fox: Love #2 av Frédéric Brrémaud

Det här är en grafisk roman helt utan text. Det man kan säga om den här är att den är så jäkla snygg! Alla bilder ur boken skulle kunna ramas in och hängas på väggarna. I den andra volymen får man följa en räv på dess äventyr genom skogen. Spännande, otäckt men naturligt.

Betyg: 4,5/5 Kajsa Ankor


Tabatha av Neil Gibson

Ett inbrott går fel få Tabatha visar sig vara hemma. Det är början på en väldigt spännande historia med illustrationer som är så snyggt färglagda att de är en fröjd att titta på. Stundtals är den ganska så otäck och grafisk men samtidigt är det underhållande läsning.

Betyg: 4/5 Kajsa Ankor


Saved By the Bell (Volume #1) av Joelle Sellner

Jag tillhörde den skara som gärna tittade på TV-serien Pang i plugget under min ungdom. Samma känsla av uppslupenhet och glädje finns även i detta seriealbum. Tyvärr tror jag att jag har växt ifrån Slater, Kelly, Zach, Lisa och Screech för jag känner inte något sug att läsa volym nummer två.

Betyg: 3/5 Kajsa Ankor


Jem and the Holograms: Showtime av Kelly Thompson

My Little Pony-färger och en härlig tecknarstil är något det finns gott om i det här albumet. Scenskräck, hologram, musik och vänskap sätts på prov och allt är väldigt gulligt. Underhållande men alldeles för rosa för min smak så jag kommer inte att plocka upp albumen som följer.

Betyg: 3,5/5 Kajsa Ankor


One thought on “Minimalistisk grafik: Del 4

Kommentera

