En smakebit på søndag: Hollow City – Ransom Riggs

Smakebit på söndagGrattis pappa och svärfar på fars dag! Och grattis till alla andra pappor runt om i landet. Hoppas ni firas med tårta och present. Kanske en liten pocketbok? Min pappa befinner sig just nu på Mallorca och han fick redan innan han åkte ett litet bokpaket i present. Så förhoppningsvis sitter han på sin balkong just nu, läser och njuter av solen.

Min smakbit idag är lite annorlunda. Det är en sorts kärleksförklaring som jag upptäckte i boken som jag snart ska börja läsa: Hollow City av Ransom Riggs. Han är ju som de flesta vet gift med författaren Tahereh Mafi. Men de där små orden som stod i början av boken fick mig att le. Notera även att det inte står to utan det står for. Kärleken är underbar!

Kika in hos Mari du också och dela med dig av en smakbit!

Smakbit 7 november

34 thoughts on “En smakebit på søndag: Hollow City – Ransom Riggs

  1. Monika november 8, 2015 / 12:46 e m

    Ett litet ord kan betyda så mycket🙂

  2. Inger Johanne Elsrud november 8, 2015 / 12:47 e m

    Tusen takk for en annerledes smakebit! Som du sier;kjærligheten er vidunderlig! God søndag🙂

  3. A ROOM OF MY OWN november 8, 2015 / 1:18 e m

    har funderat på att läsa Ransom Riggs böcker. tack för smakebiten!

    • ladywindermere83 november 8, 2015 / 2:06 e m

      Ja, men denna fångade mig av någon konstig anledning.

  4. Pirjo Saloniemi november 8, 2015 / 2:02 e m

    Har läst första delen och har tänkt mig att läsa den här också. Tack för smakbiten!

    • ladywindermere83 november 8, 2015 / 2:06 e m

      Jag har tredje delen hemma också så det är fritt fram för ett maraton.🙂

  5. astridterese november 8, 2015 / 4:29 e m

    Så nydelig🙂 Det la jeg ikke merke til da jeg leste boken så det var fint du så det! Ønsker deg en flott søndag:

  6. Bokpool november 8, 2015 / 4:48 e m

    Tack för smakbiten!

  7. bokdamen november 8, 2015 / 5:50 e m

    Vad fint! Har inte läst något av Ransom Riggs men tänkt att jag ska göra det någon gång😉

  8. Ewa K november 8, 2015 / 7:21 e m

    Kärlek. Har en fin kväll.

  9. Zelly november 8, 2015 / 7:37 e m

    Den här författaren vill jag verkligen läsa. Tack för smakbiten.

  10. Åsa C november 8, 2015 / 8:39 e m

    En fin liten smakbit!🙂

  11. Lena november 8, 2015 / 9:51 e m

    Tack för smakbiten. Den här serien är så bra. Längtar efter sista delen.

Kommentera

