Halloween-novell värdig namnet!

Nio månader av Cia Sigesgård


Nio månaderHormonbehandlingar och barnlängtan är vardagen för Emma och Daniel. De kämpar för att få sitt lilla knyte så när Emma till sist får ett positivt svar på graviditetstestet är lyckan total. Ett tag…

Inga kelgrisar, inga styvbarn tog mig med storm. Jag slukade boken på några timmar och älskade allt det obehagliga och groteskt äckliga. Så när Swedish Zombie mailade och undrade om jag var intresserad av att läsa en novell av författaren till nyss nämnda bok så tackade jag på studs. Och det är inget jag ångrar!

På baksidan kan man läsa ordet mardröm och det är en väldigt bra beskrivning på handlingen i den här novellen. Det blir extra obehagligt när något som är så naturligt och oftast förenat med kärlek, lycka och glädje vänds till att bli det helt motsatta. Emmas graviditet är inte direkt den normala men det dröjer in i det sista innan någon av de blivande föräldrarna försöker ta tag i situationen. De har ju längtat efter ett barn så länge att de nog kan ta vilket barn som helst…

Formatet är trevligt och jag ser fram emot att läsa fler noveller från Swedish Zombie. Kul med ett förlag som inriktar sig på några specifika genres och försöker hitta guldkornen. Tack för recensionsexemplaret!


Rekommenderas för: Lättskrämda, halloweenpumpor och andra skräckälskare.

5/5 Kajsa Ankor
Betyg 5


 

2 thoughts on “Halloween-novell värdig namnet!

  1. Monika oktober 31, 2015 / 7:58 e m

    Perfekt läsning när man vill ha något läskigt🙂

    • ladywindermere83 november 1, 2015 / 11:32 f m

      Verkligen! Ännu en författare som jag vill läsa så fort något nytt släpps.

Kommentera

