Disneys Aladdin i bokform

A Whole New World (Twisted Tales #1) av Liz Braswell


A Whole New WorldJag misstänker att de flesta av er har sett Disneys film om Aladdin. Har ni det så har ni även läst den här boken. Till 80% i varje fall. Vi har Aladdin, vi har Jasmine, Abu, Jafar, Yago och den flygande mattan. Den första tredjedelen av boken är en exakt kopia av filmen… Sen ändras det lite och boken blir lite mörkare än vad filmen var. Men räcker det?

Mina förväntningar på den här boken var lika höga som en skyskrapa i Dubai. Jag älskar Disneys film om den orientaliske hjälten som hittar den snälla anden i lampan. Dessutom är det Disney – då är jag såld direkt. Därför är tyvärr den här boken en besvikelse. Den var rent ut sagt tråkig.

Handlingen var seg och långsam och mina tankar flög hela tiden iväg till filmen. Som är så mycket bättre! Som den ”sucker” för Disney som jag faktiskt är så kommer jag trots detta bottennapp att köpa del två som kommer i april. Då är det filmen om Skönheten och Odjuret som ska slaktas.


Rekommenderas för: Hardcore-Disney-fans eller den som gillar tråkiga böcker.

1,5/5 Kajsa Ankor
Betyg 1,5


 

Kommentera

