En smakebit på søndag: Bränd himmel – Gilly MacMillan

Smakebit på söndagOch så var det söndag igen. Tiden bara springer iväg. Senaste veckan har inte tiden räckt till för att läsa skönlitterära böcker riktigt i den utsträckning som jag hade önskat. Visst är det jobbigt när man vill läsa men inte hinner? En massa spännande böcker ligger och väntar på mig och frestar mig med sina omslag. Förhoppningsvis hinner jag läsa ut boken jag håller på med, och delar smakbit ifrån, idag. Den är mäkta spännande så sidorna bara fladdrar förbi.

Boken heter Bränd himmel och är skriven av Gilly MacMillan. Den handlar om ett barns försvinnande. Rachel och hennes son Benedict är ute och leker en dag. Plötsligt så är han borta. Det som sen följer är polisens utredning och hur Rachel klarar av sitt liv i väntan på att hennes son ska hittas. Om inte detta vore nog så har halva Storbritanniens befolkning redan bestämt sig för att Rachel är den skyldiga. Det är hon som gjort något med sin son så han är försvunnen…

Smakbiten är ett utdrag ur en blogg som någon startat. Den är tagen från sidan 241 i den inbundna utgåvan från Modernista.

Kika in hos Mari du också och dela med dig av en smakbit!

Bränd HimmelVisste du att Benedict Finch bröt armen förra året och att hans mamma inte åkte till sjukhus med honom? Det måste ha gjort väldigt ont. Jag antar att hon inte iddes. Eller så kanske hon bara hade något annat för sig.

34 thoughts on “En smakebit på søndag: Bränd himmel – Gilly MacMillan

  1. Eva Trillian oktober 11, 2015 / 1:44 e m

    Kan, möjligtvis, vara lite FÖR spännande för mig😉
    Tack för smakbiten!

    • ladywindermere83 oktober 11, 2015 / 1:50 e m

      Det finns en risk… Jag har ingen aning om var det ska sluta trots att jag har läst halva boken. Jag förväntar mig en twist deluxe.🙂

  2. Monika oktober 11, 2015 / 1:44 e m

    Snart. Snart ska jag läsa denna🙂

  3. Ewelina oktober 11, 2015 / 2:42 e m

    Bränd himmel har jag verkligen lust att läsa!🙂

  4. Bokpool oktober 11, 2015 / 2:43 e m

    Den boken har jag lyssnat på.

  5. bokdamen oktober 11, 2015 / 3:05 e m

    Den här vill jag läsa! Tack för smakbiten!🙂

  6. A ROOM OF MY OWN oktober 11, 2015 / 4:32 e m

    detta låter förskräckligt! arma mamma! tack för smakebiten!

    • ladywindermere83 oktober 11, 2015 / 4:47 e m

      Ja, det måste vara föräldrars värsta mardröm…

  7. Marie Eggimann oktober 11, 2015 / 6:44 e m

    Tack för smakebiten, men gud så gräsligt, måste jag bara läsa.

  8. Åsa C oktober 11, 2015 / 7:09 e m

    Kände inte till denna tidigare, tack för tips o smakbit.

  9. Lottens Bokblogg oktober 11, 2015 / 8:03 e m

    Den här kom som en överraskning på posten och jag ska läsa den. Snart har jag tänkt…

    • ladywindermere83 oktober 11, 2015 / 8:56 e m

      Det är alltid trevligt med boköverraskningar.🙂 Trevlig läsning!

  10. Zelly oktober 11, 2015 / 9:25 e m

    Den här är riktigt bra.

    • ladywindermere83 oktober 11, 2015 / 9:26 e m

      Ja, läste ut den för några timmar sen och gillade den verkligen.🙂

  11. Lena oktober 11, 2015 / 9:48 e m

    Tack för smakbiten. Den här skall jag försöka hinna läsa ganska snart. Den verkar spännande.

    • ladywindermere83 oktober 11, 2015 / 10:27 e m

      Den är spännande men även lätt samhällskritisk till dagens mediauppbåd som uppstår. Rekommenderas!

  12. C.R.M. Nilsson oktober 13, 2015 / 7:17 f m

    Det låter som en spännande bok. Tack för smakbiten!

    • ladywindermere83 oktober 13, 2015 / 9:00 f m

      Den var spännande och intressant med tanke på hur media och näthat tar över mer och mer av våra liv.

  13. stjernekast oktober 15, 2015 / 2:30 f m

    Oi denne virker kjempe spennende! Håper du ble ferdig med den som du hadde tenkt og får tid til å lese alle bøkene som venter på deg med fristende omslag! Tusen takk for smakebiten!

    • ladywindermere83 oktober 15, 2015 / 8:06 f m

      Jag hann läsa ut både den och en till den kvällen. Läslusten nästan pyr över! Rekommenderar den verkligen.🙂

      • stjernekast oktober 15, 2015 / 6:40 e m

        Nice! Elsker når en føler en bare kan lese og lese uten å gå lei. Leselysten min er litt sånn jevn og treg akkurat nå, synes det er greit. Bedre enn at den er borte.
        Noterte boken nå, men på engelsk da. Ser ikke ut som den er oversatt til norsk.

      • ladywindermere83 oktober 15, 2015 / 7:40 e m

        Jag avskyr när läslusten försvinner. Jag kan inte sluta tänka på hur mycket jag vill läsa men ändå så går det inte… Usch, jag hoppas innerligt att det dröjer länge till nästa gång.🙂

Kommentera

