Inte direkt bländande när det kommer till chic-lit

Chic-lit är en genre som jag läser lite då och då. Flera av böckerna jag har läst i genren är riktigt bra och underhållande. Men sen så dyker det upp såna här böcker. Där huvudpersonerna är lätt IQ-befriade och där en man är allt som behövs för att vara lycklig.


Do you want to know a asecretDo You Want To Know a Secret? av Claudia Carroll

Hopplöst ensamma (läs: utan man i sitt liv) Vicky hittar en antik bok som påstår att hon kan få vad som helst i universum bara hon ber om det. Så hon sätter igång och önskar sig saker och får lära sig den hårda vägen hur det kan gå när man inte formulerar sina önskningar på bästa sätt.

Det här var en väldigt töntig och pladdrig bok som önskar att jag aldrig hade läst. Tiden det tog att skumläsa denna bok är tid jag aldrig får tillbaka. Dessutom inser jag hur mycket jag avskyr självhjälpsböcker.

Betyg: 0,5/5 Kajsa Ankor


You had me at helloYou had me at Hello av Mhairi McFarlane

Mitt i ett bråk om hur deras bröllop ska se ut så lämnar Rachel sin blivande make. I det påföljande tequilaruset så stöter hon på sin gamla ungdomskärlek Ben. Hon blir förälskad på nytt och gör det mesta för att försöka fånga Ben på sin metkrok. Det finns bara ett litet problem: han är gift.

Ska vi börja med Rachel? Jag tål inte henne. Hon har stalkertendenser och hennes moraliska kompass pekar verkligen inte mot norr. Om vi sen ska prata lite om Ben så finns det inte så mycket att säga. Han är väldigt intetsägande och tråkig. Ungefär som den här boken – pladdrig, barnslig och fjantig. Och hela tiden jag läste den här ville jag skrika: ”Ge dig, han är gift!”

Betyg: 0,5/5 Kajsa Ankor


2 thoughts on “Inte direkt bländande när det kommer till chic-lit

  1. anettesbokboble oktober 11, 2015 / 4:39 e m

    Jeg elsker chick-lit, men disse bøkene skal jeg passe på å styre unna! Takk for tipset😉

Kommentera

