Kvartalsrapport 2015 #3: Juli – September

Totalt antal lästa (och recenserade) böcker: 70 st

  • På svenska: 21 st
  • På engelska: 49 st

Bäst:

Sämst:

  • I det sista regnet av Janesh Vaidya – Jag har väldigt svårt för självhjälpsböcker och överdetaljerade böcker. Den här boken var bara det. Och en massa mumbojumbo.

Svårast:

  • Bli av Matilda Roos – Kategorin borde kanske döpas om till ”omöjligast” för jag förstod inte vad jag läste överhuvudtaget.

Roligast:

  • En man som heter Ove av Fredrik Backman – Jag skrattade högt många gånger när jag läste den här. Men jag grät också lika många gånger.

Författarländer:

  • USA: 34 st
  • Storbritannien: 17 st
  • Sverige: 14 st
  • Indien: 1 st
  • Island: 1 st
  • Tyskland: 1 st
  • Danmark: 1 st
  • Pakistan: 1 st

 

Kommentera

