Internationella barndagen

Varför inte hylla den internationella barndagen med lite barnbokstips? Jag delar med mig av mina favoritböcker från när jag växte upp. Förhoppningsvis finns alla kvar i tryck… Vilka är era barndomsfavoriter?


Sammanställning

Böckerna om Nicke Nyfiken av Margret och H.A Rey

Lilla spöket Laban av Inger och Lasse Sandberg

Böckerna om Babar av Jean de Brunhoff

Skrot-Nisse av Jan Lööf

Gummi-Tarzan av Ole Lund Kirkegaard

Kalle Anka & Co

Alla böcker från Pollux Bokklubb

Tvillingarna-serien av Francine Pascal

Sagan om Belgarion och Sagan om Mallorea av David Eddings


2 thoughts on “Internationella barndagen

  1. Sandra oktober 5, 2015 / 8:14 e m

    Tvillingarna, Kitty, Mary Lou, Kajsa Kavat, Linnéa (från Linnéas årsbok och Linnéa i målarens trädgård), alla Elsa Beskows böcker och Plupp!

    • ladywindermere83 oktober 5, 2015 / 8:16 e m

      Kajsa Kavat var också en av mina favoriter. Egentligen allt av Astrid Lindgren. Plupp gillade jag däremot inte…🙂

Kommentera

