En smakebit på søndag: Blameless – Gail Carriger

Smakebit på söndagDå var det söndag igen. Helgen har gått alldeles för fort men samtidigt har den varit väldig rolig. Nästa vecka bär det av mot Stockholm. Mest jobb men förhoppningsvis hinner jag även med några bokaffärsbesök. När man är i Stockholm får man ju helt enkelt inte missa ett besök på Sci-Fi-bokhandeln.

Dagens smakbit kommer från Blameless av Gail Carriger. Det är den tredje boken i serien om Alexia Tarabotti och hennes parasoll. Steampunk, vampyrer, varulvar och framförallt en underhållande dialog. Smakbiten kommer från början av boken och är ett utdrag ur ett samtal mellan Alexia och hennes halvsystrar.

Kika in hos Mari du också och dela med dig av en smakbit!

Blameless”He did have very nice eyebrows,” consoled Mrs. Loontwill.

”Exactly,” crowed Evylin. ”Where will I find another pair of eyebrows like that? Devastaded, I tell you, Alexia. I’m utterly devastaded. And it is all your fault.”

26 thoughts on “En smakebit på søndag: Blameless – Gail Carriger

  1. Holavedsbruden Ewa K september 20, 2015 / 2:40 e m

    Inte riktigt min genre, som du säkert vet vid de här laget😉. Men någon gång kommer jag nog att läsa om vampyrer och andra hemskheter. Och jag säger ”tack för smakbiten”.

    • ladywindermere83 september 20, 2015 / 2:44 e m

      Alla genrer är inte för alla.🙂 Den här tror jag faktiskt du skulle gilla. Den är inte otäck utan fokus ligger mer på komedi och humor. Underhållande istället för skrämmande.🙂 Och jag tackar för omtanken.😉

  2. Monika september 20, 2015 / 2:48 e m

    Den här serien blir jag mer och mer nyfiken på. Trots vampyrerna då🙂

    • ladywindermere83 september 20, 2015 / 2:56 e m

      Den är annorlunda. Likaså vampyrerna och varulvarna.🙂

  3. A ROOM OF MY OWN september 20, 2015 / 3:08 e m

    Gail Carriger förefaller alltmer intressant för var gång jag stöter på henne. fina omslag på böckerna också. tack för smakebiten!

  4. Artemisia september 20, 2015 / 3:15 e m

    Å for et herlig cover… Vamypyrbøker liker jeg, hvis de er gode. Takk for smakebit..)

  5. Pirjo Saloniemi september 20, 2015 / 4:12 e m

    Den här serien är jag välodigt förtjust i! Tack för smakbiten!

  6. Lottens Bokblogg september 20, 2015 / 4:29 e m

    Den här serien kände jag alls inte till innan jag började läsa bokbloggar…
    SF-bokhandeln är ett måste när vi är i Stockholm!

    • ladywindermere83 september 20, 2015 / 4:33 e m

      Enda nackdelen med SF-bokhandeln är att det brukar bli tunga kassar att bära till hotellet.

  7. C.R.M. Nilsson september 20, 2015 / 4:44 e m

    Den här serien har verkligen allt🙂 Jag måste börja läsa uppföljarserien så att jag får min Carriger-dos!

    • ladywindermere83 september 20, 2015 / 4:48 e m

      Såg att det kommit ut en fortsättning om deras barn. Kul koncept.🙂

  8. bokdamen september 20, 2015 / 7:04 e m

    Tack för smakbiten! Den här serien är jag nyfiken på, tänkt att jag ska läsa den första boken och se om det klickar mellan mig och vampyrerna/varulvarna😉

  9. Marie Eggimann september 20, 2015 / 8:20 e m

    Jag köpte precis 2-3 på rea men har inte läst någon än knäppt nog. Men de är grymt snygga omslag.

  10. Eva Trillian september 20, 2015 / 8:33 e m

    En bok serie jag redan var nyfiken på🙂 Ska se till att göra plats för en början på den i år🙂 Tack för smakbiten!

  11. Åsa C september 20, 2015 / 8:48 e m

    Lättsam underhållning och härliga dialoger i dessa böcker. Ibland är det nog bara sådant man behöver ibland.🙂

  12. Helena, MsHisingen september 20, 2015 / 9:04 e m

    Tyckte serien var kul, men hade önskat att hon fått det att smärta till lite emellanåt…

    • ladywindermere83 september 20, 2015 / 9:05 e m

      Nu har jag bara läst två böcker i serieböcker så länge men jag håller med. Det är ganska så glättigt.

  13. Sara Pepparkaka september 21, 2015 / 10:43 f m

    Jag har läst någon del i denna serie, men inte den här.

Kommentera

