Minimalistisk grafik: Del 1

Grafiska romaner eller seriealbum som det också heter är mitt nya älsklingsformat. Dels så får jag titta på fina bilder och dessutom följa med på ett äventyr. Jag har läst ganska många random album de senaste månaderna så jag tänkte skriva några rader om vad jag tyckte. Det är ganska många så jag delar upp dem i två delar. Nästa inlägg kommer om några dagar.


Bodies av Si Spencer

Mördade kroppar dyker upp 1890, 1940, 2014 och 2050. Alla kroppar har mördats på samma vis. Tyvärr är handlingen svår att följa med i och illustrationerna är så varierande att detta inte är någon trevlig läsning trots det väldigt snygga omslaget.

Betyg: 1/5 Kajsa Ankor


Wayward, Volume 1: String Theory av Jim Zub

Rori startar ett nytt liv med sin mamma i Tokyo och upptäcker att hon inte riktigt är som alla andra. Katter har en stor del att göra med handlingen vilket är ett plus. Tyvärr urartar den snabbt och bli löjlig. Inte en serie jag kommer att fortsätta men illustrationerna var väldigt snygga.

Betyg: 2/5 Kajsa Ankor


Littlest Pet Shop #1 av Georgia Ball

Nu har leksakerna gått och blivit en serie också. Det är för barn men det är gulligt som tusan. Jag hade älskat den för 20 år sen. Jag gillar den väldigt mycket nu också!

Betyg: 4/5 Kajsa Ankor


Grafiskt del 1


Millennium av Joe Harris

Gillade man tv-serien så gillar man den här boken. Jag har inte sett ett enda avsnitt så jag kände mig lite utanför. Dock har jag sett lite Arkiv X så jag gillade att Mulder var med. Den är på det hela taget ganska obehaglig men inget jag kommer att fortsätta med.

Betyg: 1,5/5 Kajsa Ankor


Les Miserable: Manga Classics av Stacy King

En trevlig och snygg tolkning av Victor Hugos klassiker som jag inte läst. Det är välgjort och roligt att läsa. Rekommenderas!

Betyg: 4/5 Kajsa Ankor


Shadow Show: Stories in Celebration of Ray Bradbury av Joe Hill, Neil Gaiman med flera

En massa kända och okända författare och illustratörer har bidragit med noveller till denna samling som hyllar Ray Bradbury. Jag har inte läst något av honom så jag förstår inte alla kopplingar men många av novellerna var väldigt bra och riktigt snyggt illustrerade.

Betyg: 3/5 Kajsa Ankor


Spread, Volume 1: No Hope av Justin Jordan och Kyle Strahm

En man räddar det enda barnet som kan rädda världen från The Spread. Har vi hört det förut? Slarviga, odetaljerade illustrationer tillsammans med en handling som inte känns nyskapande får mig inte att vilja läsa nästa volym trots det ganska så oväntade slutet.

Betyg: 1/5 Kajsa Ankor


One thought on “Minimalistisk grafik: Del 1

Kommentera

