En smakebit på søndag: Ole Dole – M. J. Arlidge

Smakebit på söndagLäslusten har inte varit den bästa den sista veckan. Egentligen har det inte varit fel på läslusten utan snarare har problemet varit att få tid att läsa. Söndagen är i varje fall vikt åt läsning. Jag ska läsa ut The Miniaturist av Jessie Burton och därefter står Ole Dole av M.J. Arlidge på tur.

Det är en spännande deckare som utspelar sig i Southampton. Den påminner lite om Saw-filmerna, fast utan alltför mycket blod. Två personer har kidnappats och lämnats i en bassäng utan stegar. De har ingenstans att ta vägen, de har ingen mat och ingen dryck. Det enda som finns är en telefon och en laddad pistol. För om den enda dör så får den andra leva…

Smakbiten kommer från sidan 9 i Lind & Co:s utgåva.

Kika in hos Mari du också och dela med dig av en smakbit!

Ole DoleFörst var det inte så. I början var vi ursinniga, trotsiga. Vi var säkra på att vi inte skulle dör här, att vi skulle överleva tillsammans. Amy stod på mina axlar och bröt sönder naglarna när hon klöste längs kaklet i ett försök att nå kanten på bassängen. När det misslyckades försökte hon hoppa från mina axlar, men poolen är säkert fem meter djup, kanske mer. Räddningen tycktes vara precis utom räckhåll.

 

32 thoughts on “En smakebit på søndag: Ole Dole – M. J. Arlidge

  1. Monika september 13, 2015 / 10:59 f m

    Men nu blev jag ju nyfiken på riktigt… Saw-filmerna gillade jag. I alla fall de första🙂

  2. Maddes bokblogg september 13, 2015 / 11:41 f m

    Läste den här förra helgen och den var riktigt bra! Trevlig söndag🙂

  3. Skriva läsa leva september 13, 2015 / 12:47 e m

    Riktigt otäckt. Intressant tanke det där med att en får leva om den andre dör… Tack för smakebiten.

    • ladywindermere83 september 13, 2015 / 1:42 e m

      Det är verkligen en situation man inte skulle vilja hamna i. Hur skulle man själv göra?

  4. Pirjo Saloniemi september 13, 2015 / 12:52 e m

    Den har jag sett på många bloggar. Tack för smakbiten!

    • ladywindermere83 september 13, 2015 / 1:43 e m

      Det är perfekt läsning för en ruskig höstdag.🙂

  5. Lena september 13, 2015 / 2:08 e m

    Är lite nyfiken på denna, men är rädd att den är för otäck för mig. Tack för smakbiten.

  6. Lottens Bokblogg september 13, 2015 / 5:55 e m

    Tack för smakbiten. Den här började jag läsa idag!

  7. Ewa K september 13, 2015 / 5:56 e m

    Tack för smakbiten, som är i otäckaste laget för mig,

    • ladywindermere83 september 13, 2015 / 5:58 e m

      Gillar man inte thriller/skräck är det inte en bra bok… Tur jag älskar sånt!😉

  8. Åsa C september 13, 2015 / 6:10 e m

    Verkar riktigt otäck denna. Tack för smakbit!

  9. bokdamen september 13, 2015 / 7:14 e m

    Det här låter som nånting för mig. Tack för smakbiten!🙂

  10. C.R.M. Nilsson september 13, 2015 / 7:50 e m

    Den här verkar fruktansvärt obehaglig. Tack för smakbiten.

  11. Zelly september 13, 2015 / 8:24 e m

    Den här boken är jag så sugen på. Tack för smakbiten.

  12. lene september 13, 2015 / 9:31 e m

    Takk for smakebiten!

Kommentera

