En smakebit på søndag: Apocalypse – Dean Crawford

Smakebit på söndagHalva semestern är härmed avverkad. En tripp till Skåne med en massa trevligt familjehäng, utflykter, bowlingmatcher, god mat och skånsk mylla. Vi hann till och med en tripp till Danmark.

Däremot har jag inte hunnit läsa så mycket som jag hade önskat. Men jag börjar ta igen det nu. Vädret är ju inget att hänga i julgranen så man kan ju lika bra spendera lite tid inomhus med en bok i händerna.

Den boken jag just ska börja läsa är Apocalypse av Dean Crawford. Jag tror att jag klickade hem den på rean i år men är inte helt säker. Den handlar om mord, Bermudatriangeln och en hårdkokt agent.

Boken verkar ganska obehaglig, i varje fall när det kommer till beskrivningar av brottsplatser. Smakbiten kommer från första kapitlet och beskriver ett av mordoffren som just hittats.

Kika in hos Mari du också och dela med dig av en smakbit!

ApocalypseA girl, maybe nine years old, like a miniature carbon copy of her mother. Right down to the bloodied cavity where the back of her head had once been. Her hair, delicately swept back on one side over a tiny ear, lay in thick tresses on the other side across a congealing mass of blood and bone that had stained the couch. Spilled bodily fluids caked her bare legs. What was left of one side of her face stared up at them, locked in a gruesome rigor of shock.

 

18 thoughts on “En smakebit på søndag: Apocalypse – Dean Crawford

  1. Monika augusti 9, 2015 / 4:58 e m

    Det där var ju ganska detaljerat ja… Bermudatriangeln fascinerade mig när jag var yngre och det är nog fortfarande ett trigger-ord🙂

    • ladywindermere83 augusti 9, 2015 / 5:15 e m

      Samma här. Jag var livrädd för den men väldigt fascinerad. Läste allt jag kunde komma över…🙂

  2. A ROOM OF MY OWN augusti 9, 2015 / 5:45 e m

    otäck beskrivning! Bermudatriangeln skrämmer och fascinerar. tack för tipset!

    • ladywindermere83 augusti 9, 2015 / 6:40 e m

      Varsågod! Verkar dock vara del tre om den hårdnackade agenten. Men tror inte det är något problem att läsa dem som stand-alones.🙂

  3. Ewelina augusti 9, 2015 / 6:55 e m

    Tack för smakebiten!

    • ladywindermere83 augusti 10, 2015 / 10:57 f m

      Den är spännande… Men tanken på att flyga över den är inte speciellt lockande.🙂

  4. Lottens Bokblogg augusti 9, 2015 / 8:54 e m

    Urk – det var en tydlig beskrivning …. Tack för smakbiten!

  5. Robert W augusti 9, 2015 / 8:55 e m

    Vilken förfärlig text! Men jag är ändå glad över smakbiten🙂

  6. Pirjo Saloniemi augusti 9, 2015 / 9:35 e m

    Det där var ganska obehagligt. Tack för smakbiten!

  7. Zelly augusti 9, 2015 / 9:39 e m

    Den här kände jag inte igen. Tack för smakbiten🙂

Kommentera

