Tag: Har du läst…?

Taggar är ju alltid kul att göra men kan ibland vara ganska så kluriga. Den här taggen har Snowglitter kommit på men jag lånar den från Vargnatts bokhylla.

Har du läst…

…en bok med snö på omslaget? 
Death at Wentwater Court av Carola Dunn

…en bok som handlar om krig? 
Saga-serien av Brian K. Vaughan och Fiona Staples

…en bok som är skriven av en finsk författare?  
Cold Courage av Pekka Hiltunen

…en bok som är över 800 sidor? 
The Eye of the World av Robert Jordan (800 sidor exakt…)

…en bok som har ett spöke som huvudkaraktär/har en stor roll? 
Locke & Key-serien av Joe Hill

…en bok där någon av huvudkaraktärerna äger en affär? 
Läsarna i Broken Wheel rekommenderar av Katarina Bivald

…en bok där någon av huvudkaraktärerna är fruktansvärt rik? 
Charlie and the Chocolate Factory av Roald Dahl

…en bok som handlar mycket om djur? 
The Tiger av Frédéric Brrémaud

…en bok vars titel innehåller ordet ”En”? 
En man som heter Ove av Fredrik Backman

…en bok som utspelar sig på hösten? 
Inte tusan kommer jag ihåg detta men det har jag säkerligen gjort.

…en bok som knappt innehåller några glada inslag? 
Bunkern av Hanna von Corswant

…en bok som handlar om bröllop? 
Jag har för mig att jag läste en av böckerna i Shopaholic-serien av Sophie Kinsella som handlade om bröllop. Men det var längesen.

…en bok som handlar om häxor? 
Witch Child av Celia Rees

…en bok som utspelar sig på en ö?
We Were Liars av E. Lockhart

…en bok som har en karaktär som du kan känna igen dig själv i? 
Demon Dentist av David Walliams😀

…en bok som utspelar sig i rymden? 
Star Trek/Planet of the Apes: The Primate Directive av Scott Tipton

…en bok som det finns ett mycket gammalt hus i? 
Locke & Key-serien av Joe Hill

…en bok som handlar om en bokhandel? 
Drömbokhandeln av Laurence Cossé

…en bok som i titeln innehåller något av de fyra elementen? (eld, vatten, luft, jord) 
Eldvittnet av Lars Kepler.

Jag taggar som vanligt ingen så står ingen där otaggad till sist. Den som känner sig manad – gör den! Kommentera gärna i så fall så jag får läsa era svar.

Kommentera

