Snart semester…

I år blir det sen semester. Praktiskt taget hela augusti. Någon dag till, sen så… Och jag längtar! Planerna är ganska blygsamma. Däremot tänkte jag läsa desto fler böcker. De senaste veckorna har jag inte haft någon läslust överhuvudtaget men jag inbillar mig att semestern kommer råda bot på det. Det brukar ju bli så.

Jag ska läsa några volymer av Fables och Sandman. Jag ska läsa de där deckarna som ligger och väntar i bokhyllan. De där som jag inte brukar vilja läsa senare under året. Jag ska läsa färdigt Selection-plus-en-trilogin. Jag ska sjunka ner i Brandon Sandersons Mistborn-serie. Jag ska läsa skräck, thrillers och chic-lit. Jag ska läsa YA och middle-grade. Jag ska läsa några e-böcker men flest paperbacks och pockets.

Nu kanske ni undrar hur lång semester jag egentligen har… Bara 4 ynka veckor. Men de ska bli sprängfyllda av läsning. Och förhoppningsvis sol, grillning, bad och vin.

Sommarläsning

Kommentera

