Sommarläsningstaggen 2015

Eftersom jag fortfarande inte har haft semester så har ju sommaren inte riktigt börjat för min del. Därför tänkte jag svara på lite frågor om vad jag tänkte läsa i sommar. Jag hittade taggen på Elinas blogg.

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
Jag kan väl egentligen inte påstå att jag har några böcker som jag måste läsa under sommaren. Men SPIONEN PÅ SINGÖ av Gustafson & Kant är ett recensionsexemplar som jag tänkte läsa snarast. Sen vill jag läsa THE FINAL EMPIRE av Brandon Sanderson, förhoppningsvis har jag orken att sätta mig in i historien. Sen vill jag läsa ut SELECTION-böckerna: THE ELITE, THE ONE och THE HEIR av Kiera Cass.

selection series

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Jag läser alltid minst en bok av Stephen King under sommaren. Men i år är jag inte riktigt lika sugen som vanligt.

3. Var är bästa stället att läsa på i sommar?
I en solstol, under parasollet på vår altan. Tyvärr har inte vädret tillåtit många lästillfällen där ute.

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer läsa någonstans?
I soffan.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
THE FINAL EMPIRE hoppas jag på. Men jag är inte säker. Jag återkommer efter sommaren.

6. Vilken bok borde alla läsa i sommar?
Alla borde läsa en grafisk roman. Att jag inte upptäckt detta format tidigare är lite ledsamt. Men samtidigt har jag så mycket att ta igen att jag aldrig kommer tröttna.

7. Strand eller hängmatta?
Strand. Men bara om ni kan garantera att det är getingfritt.

8. Deckare eller roman?
På sommaren dras jag till deckargenren, så det får bli mitt svar.

9. Favoritgenre?
Skräck! Bu…

Kommentera

