En smakebit på søndag: Alex + Ada: Volume 1 – Sarah Vaughn & Jonathan Luna

Smakebit på söndagSå var altanen äntligen invigd för i år. Vädret här uppe har varit bra, lite blåsigt men soligt och fint. Jag har premiärbadat i fjärden och det var riktigt skönt, faktiskt inte så kallt. Dessutom har två nattliga kubbomgångar gett mig massor av myggbett. En riktigt härlig sommarhelg alltså. Tyvärr har jag inte hunnit läsa riktigt så mycket som jag önskat men det kan jag förhoppningsvis ta igen nästa vecka då #läsalotsommar2015 drar igång. Det är Nellon och Elin som ordnar det hela och det är inte för sent att vara med!

Vill dessutom påminna om min lilla utlottning av en tygpåse med Gryffindors emblem på och lite mumsigt te. Ni har fram till midnatt idag på er att vara med. Klicka här och kommentera så får ni en lott.

Men nu till smakbiten… Jag läser ALEX +ADA just nu. Det är en graphic novel som handlar om en ung kille (Alex) som får en av de mest sofistikerade androider som finns (Ada). Samtidigt är världen inte överens om hur man ska ställa sig till alla robotar; ska de ha rättigheter precis som alla människor? Smakbiten kommer från när Alex packar upp Ada för första gången.

AA4

Vill ni också dela mer er av en smakbit eller läsa andras? Besök då Maris blogg!

26 thoughts on “En smakebit på søndag: Alex + Ada: Volume 1 – Sarah Vaughn & Jonathan Luna

  1. A ROOM OF MY OWN juli 5, 2015 / 6:43 e m

    tur att man kan lite japanska så att man klarar det här! jasg ska nypa mig i örat imorgon bittida och se om det fungerar…

    • ladywindermere83 juli 5, 2015 / 6:44 e m

      Haha! Det är kanske så man ska göra för att komma upp på morgonen.😉

  2. Monika juli 5, 2015 / 6:46 e m

    Spännande, låter lite som Äkta människor🙂

  3. Eva Trillian juli 5, 2015 / 7:49 e m

    Sugen på att läsa någon Graphic Novel!
    Tack för smakbiten!

  4. Signe juli 5, 2015 / 7:55 e m

    Så gøy med smakebit fra en grafisk roman – jeg er så dårlig på å plukke opp sånne.

    • ladywindermere83 juli 5, 2015 / 7:56 e m

      Det var jag också tidigare. Men när jag väl började så var jag fast.🙂

  5. Bokpool juli 5, 2015 / 8:04 e m

    Tack för smakbiten!

  6. Lottens Bokblogg juli 5, 2015 / 8:13 e m

    Tack för smakbiten. Tror aldrig jag läst en graphic novel.

  7. Lena juli 5, 2015 / 8:25 e m

    Tack för smakbiten. Har in te sett denna tidigare.

  8. Åsa C juli 5, 2015 / 9:37 e m

    Tack för smakbiten! Androider… lite kusligt så där på något vis.😉

  9. Elsa juli 5, 2015 / 10:07 e m

    Tack för en intressant smakbit!

  10. Marie Eggimann juli 5, 2015 / 10:25 e m

    Packar upp Ada??? Undra om det finns män och packa upp med, hihi

    • ladywindermere83 juli 5, 2015 / 10:27 e m

      Det finns det! Alex mormor har en och hon är minst sagt nöjd…😉

  11. bokdamen juli 5, 2015 / 10:27 e m

    Vad spännande! Kom också att tänka lite på Äkta människor serien…😉

  12. C.R.M. Nilsson juli 6, 2015 / 7:29 f m

    Det låter som om det skulle vara något för mig🙂 Tack för smakbit och tips!

Kommentera

