Help Me Book Tag

Hittade dessa roliga frågor hos Vargnatts bokhylla. Passar på att svara på dessa mellan #RYBSAT, hemtentamen och röntgenkurs. Häng på ni också, vettja!

1. You have a test tomorrow, but instead of studying you’ve been reading. Which fictional character do you call to help you cram for this test? 
Tycker bara det finns ett svar på denna fråga och det är – trumvirvel – Hermione Granger från Harry Potter-serien. Hon är inte rädd för att säga ifrån om man blir lite slö och dessutom verkar hon hitta väldigt bra i bibliotek. Tror nästan jag hade behövt henne nu. Den här hemtentan går nämligen inte av för hackor…

2. Payday is still 2 weeks away, but you are broke. Which rich character do you ask for money to help you out? 
Disney-freak som jag är så måste jag svara min absoluta favoritfarbror (förutom mina riktiga farbröder givetvis – Jan och Sten, jag har inte glömt er!). Joakim von Anka är häftigt rik. Tyvärr är han även sjukligt snål så jag tror att jag måste jobba av pengarna jag lånar eller betala en hög ockerränta. Men är han alldeles för jäklig med mig så får jag väl hjälpa Magica de Hex med att sno hans turmynt.

3. There is a burglar in your house, which character to you call to help you beat up the burglar? 
Jag är inte så förtjust i att slåss så skulle för hellre försöka använda ord till att läxa upp inbrottstjuven. Det tror jag faktiskt Pippi Långstrump skulle kunna hjälpa mig med. Och om ord inte skulle räcka till så är hon ju världens starkaste flicka, trots allt.

4. You’ve had a really bad week, which character do you call to cheer you up?
Grover Underwood från Percy Jackson-serien. Han är en satyr med väldigt mycket humor. Han bemästrar konceptet galgkomik ypperligt. Annars skulle jag gärna vilja se honom dansa Gangnam Style…

5. There is a zombie apocalypse going on, which character can totally handle him/herself in this apocalypse? Pick the character that would give you the highest survival chances. 
Katniss Evergreen från Hungerspelen. Jag tror hennes pilbåge och mina kunskaper om hur man är när man är som fegast kommer passa bra ihop.

6. Your house caught on fire, so you obviously don’t have any clothes. Which character do you want to borrow clothes from? 
Varför inte passa på att prova en helt ny stil? Det går ju mot sommar och folk säger ju att naturism är trevligt så jag tar gärna Kejsarens kläder ur Kejsarens nya kläder.

7. You just broke up with your boyfriend/girlfriend, which character do you call to be your rebound.
Det är lite lätt barnarov men han är ju så charmig: Etienne St. Clair från Anna and the French Kiss. 

2 thoughts on “Help Me Book Tag

  1. Vargnatts bokhylla maj 20, 2015 / 10:37 e m

    Katniss skulle nog verkligen vara bra att ha i det läget! 🙂

Kommentera

