Projekt Disney

Jag är ett stort fan av det mesta som heter Disney. Jag växte upp med Lejonkungen, Den lilla sjöjungfrun och min favorit Aladdin. Men det finns så många andra filmer från Disney. Så inför min och makens 6 veckorstripp till Florida om några år (där nästan två veckor ska spenderas på Walt Disney World) tänkte vi titta igenom alla animerade filmer från Disney i kronologisk ordning. Och jag tänkte att ni skulle få följa med på denna resa!

Först ut är Snövit och de sju dvärgarna. Vad vi tyckte om den dyker upp i ett inlägg inom en snar framtid.

snow-white-and-the-seven-dwarfs-uk-movie-poster-1937

6 thoughts on “Projekt Disney

  1. Sara Swietlicki maj 4, 2015 / 10:21 e m

    Åh, vilket underbart projekt! ❤ Disney!

  2. Isabella maj 5, 2015 / 10:19 f m

    Elsker alle Disney filmene. Fra de eldre er Den lille havfruen, Tarzan og Askepott favoritt, men er veldig glad i Frost og Prinsessen og Frosken!

    • ladywindermere83 maj 5, 2015 / 7:19 e m

      Den lilla sjöjungfrun är verkligen bra. Jag har inte sett Tarzan mer än en gång men musiken är riktigt bra i den. 🙂

  3. [Anna] maj 6, 2015 / 10:12 f m

    Åh vad spännande 🙂 När jag gick i högstadiet skrev jag en uppsats om disneyfilmer 🙂

    • ladywindermere83 maj 6, 2015 / 6:59 e m

      Jag skulle kunna tänka mig en professur i Disney-kunskap! 🙂

Kommentera

